Endüstri 4.0 ve robot uygulamamalarını bugüne kadar, hep fabrikalar özelinde okudunuz.

Bacasız fabrika da denilen turizm sektörü, Türkiye’de son dönemlerde, turizmde dijitalleşmeyi konuşuyor. İşte bu durumun ilk örneği Japonya’nın bir zincir otelinde uygulandı.
Japonya'da hizmete giren otelde, misafirleri, insana benzeyen robot otel karşılıyor. Danışman robot, misafirlere iltifat ediyor, misafirlerin sorularını yanıtlıyor.
Konseptin amacı ise personel masraflarını azaltarak daha ucuz konaklama imkanı sunmak.

Hizmet robotlardan

İstihdam sorununu fırsata çeviren Japon Otel, normal şartlarda en az 30 personelin istihdamını gerektiren ortalama 130 odalı şubelerini 7 robotla yönetiyor. Otel zinciri, neredeyse her hizmeti robotlar aracılığıyla sunuyor.

Resepsiyonist robotlar 4 dil biliyor
Otele gelen müşterileri ilk olarak resepsiyonda bulunan ve görüntüsü insanı aratmayan robotlar karşılıyor. Pasaportunu özel ekranda taratan ve adını mikrofona söyleyen misafirler, konuştuğu tahmin edilen dilin robotlar tarafından otomatik olarak belirlenmesiyle 4 dil (İngilizce, Japonca, Korece ve Çince) konuşabilen robotlar aracılığı ile otele giriş işlemini tamamlıyor.
Odalarda son teknoloji
Mütevazı dekorasyonuyla dikkat çeken odalar da teknolojinin son imkanları mevcut. Her odada bulunan ve internet bağlantısı aracılığıyla uluslararası ücretsiz telefon konuşmasına olanak tanıyan akıllı telefonlar aracılığıyla, odaların sıcaklık değerleri ve ışıklandırması gibi seçenekler hem odanın içinden hem de otel dışından kontrol edilebiliyor. Her odada bulunan son teknoloji gardıroplar ise 20 dakika gibi kısa bir sürede içine konulan kıyafetleri yıkayıp, kurutup, ütüleyebiliyor.


Sorunları robotlar çözüyor
Otelde konaklayan misafirler bulundukları bölge ile ilgili merak ettikleri soruları da, ünlü arama motorunun "asistan" servisi ile entegre olarak çalışan hoparlöre soruyor. Hava durumu bilgisi gibi günlük sorulara yanıt verebilen akıllı asistan, "Bugün bölgemizde harika bir hava var. Şemsiyeye ihtiyacınız yok" benzeri bilgiler paylaşıyor. İsteyenler ise sorulara ünlü çizgi film karakteri Pikaçu'nun sesinden yanıt arıyor. Resepsiyondaki misafirlerin sorularını yanıtlamak için lobide bulunan yapay zeka ürünü "danışman robot" da zaman zaman misafirlerin "Çok şekersin" şeklindeki iltifatlarına "teşekkür" ile karşılık veriyor ve yüz ifadeleri ile memnuniyetini ifade ediyor.
Yüzde 30 ucuz
Yüksek konaklama fiyatlarıyla bilinen Tokyo'da diğer otellerden ortalama olarak yüzde 30 ucuz konaklama hizmeti sunan robot otelde oda fiyatları şubeden şubeye farklılık gösterirken gecelik fiyatlar 7 bin yen (yaklaşık 350 lira) ile 12 bin yen (600 lira) arasında değişiyor.