banner1322
x

DEM ROBOTİK, PROJELENDİRMEDE MÜŞTERİ MEMNUNİYETİNİ ANLATTI

Dem Robotik Otomasyon Genel Müdürü Ayhan Demirel, robotlu hat projelerinde başarıya giden faktörleri ve müşteri memnuniyeti politikalarını anlattı.

DEM ROBOTİK, PROJELENDİRMEDE MÜŞTERİ MEMNUNİYETİNİ ANLATTI
Makine Zirvesi

Dem Robotik Otomasyon Genel Müdürü Ayhan Demirel, şirketlerinin robotlu hat projelerinde başarıya ulaşmalarını sağlayan faktörleri ve müşteri memnuniyeti politikalarını anlattı.

“ÖNCELİĞİMİZ, YATIRIMCININ İHTİYACINI ANLAMAK”

Sizlere bu yazımızda, projelerimizde başarıya ulaşmamızı sağlayan faktörlerden ve müşteri memnuniyeti politikamızdan bahsetmek istiyorum. Daha önceki yazılarımızda Dem Robotik Otomasyon’un iş tanımını yapmıştık, fakat ilk defa yazımızı okuyanlar için bir kez daha bu tanımı yapmakta fayda görüyorum. Dem Robotik Otomasyon; makina besleme, paletleme, paketleme, taşıma ve montaj uygulamalarına yönelik robotik çalışma hücreleri tasarlayan, anahtar teslim devreye alan ve satış sonrası hizmetler veren bir mühendislik firmasıdır. İşimizdeki başarımızı bu tanıma bağlı kalmak ve tüm enerjimizi bu uygulama alanlarında kendimizi geliştirmeye harcayarak sağlıyoruz. 

Bildiğiniz üzere, yatırımcı ihtiyaçlarına yönelik olarak robotik çalışma hücreleri tasarlıyoruz. Sektördeki adı ile tabiri caiz ise “terzi usulü” işler yapıyoruz. Her yatırımcının farklı ihtiyaçları, farklı beklenti ve istekleri oluyor. Bazı firmalar için projenin amacı işçilik maliyetlerini düşürmek olurken, bazı firmalar için iş güvenliği sorunlarını ortadan kaldırmak ve bazı firmalar için ise, üretimin verimliliğini ve izlenebilirliğini arttırmak öncelikli yatırım motivasyonu olabiliyor. Dolayısıyla; öncelikli görevimiz yatırımcının ihtiyacını anlamak oluyor. Yatırımcı ile ilk temasımızı sağladıktan sonra bu ihtiyaçları anlayabilmek için saha keşif çalışmaları yapıyoruz. Yukarıda belirttiğim gibi ihtiyaç odaklı sistem tasarladığımız için öncelikle yatırımcının ürününü manuel olarak nasıl ürettiğini görmemiz gerekiyor. Saha keşif çalışmaları ise, bize üretim metotlarını gözlemleme olanağı sağlıyor. Pandemi döneminde dahi gerekli önlemlerimizi alarak saha keşif çalışmalarımıza hız kesmeden devam ettik. 2021 ise oldukça hareketli başladı, geçen yıla oranla ilk üç ayda verdiğimiz teklif sayısı 2 kat artmış durumdadır.

“AYNI FİRMADAN 6 AYDA İKİ HÜCRE SİPARİŞİ ALDIK”

Yapmış olduğumuz keşif çalışmalarının ardından sistem ihtiyaçlarını ortaya koymuş bir şekilde bu ihtiyaçları giderecek çözüm için tasarım faaliyetlerimize başlıyoruz. Tasarlanan hücre konseptinin sahip olması gereken bazı özellikler var. Bir kısmını sıralayacak olursak; her şeyden önce operasyonun robotlu otomasyona uygunluğunu analiz ediyoruz. Eğer; operasyon robotlu otomasyona uygun ise yatırımcı ihtiyaçlarını karşılayacak hücre konsepti üzerine çalışmaya başlıyoruz. Tasarlanan hücre konseptinin tüm ihtiyaçları karşıladığından emin olmalıyız. Bunun yanında; tasarlanan hücrenin kompakt olmasına özen gösteriyoruz. Özellikle İstanbul'da metrekare maliyetlerinin yüksek olduğunu biliyoruz. Dolayısıyla ne kadar kompakt hücreler tasarlarsak yatırımcıya metrekare maliyeti olarak o kadar faydalı olacağımızı düşünüyoruz. Diğer yandan; tasarlanan hücrenin üretim performansını arttırması gerekiyor. Yatırımcı, yatırımını yaptığında üretimi artmış bir şekilde sistemini teslim almalı. Tasarlanan hücrenin kaliteli ekipmanlar ile oluşturulması, minimum seviyede bakım ve servis ihtiyacı olması da hassasiyet gösterdiğimiz diğer bir konu. Kullanım kolaylığı ve iş güvenliği de dikkat ettiğimiz diğer kriterlerdir. En son devreye aldığımız “Robotik Cıvata Kolisi Paketleme ve Paletleme Hücremiz” de yukarıda saydığım kriterler baz alınarak tasarlandı. Yaklaşık bir sene önce aynı tesiste yine aynı operasyonları gerçekleştiren bir hücre tasarlayıp devreye almıştık. O hücrenin yatırımcıda büyük bir memnuniyet oluşturmasının ardından ikinci hücrenin siparişini de 6 ay gibi kısa bir süre sonra aldık ve Ocak 2021'de saha kurulumunu gerçekleştirdik. Tabi bu bizim için büyük bir gurur, iki hücremizin karşılıklı olarak çalışması, üretmesi, memnuniyet yaratmasının verdiği haz tarifsiz. Hatta aynı tesiste toplamda dört adet robotlu çalışma hücremiz fabrikanın farklı lokasyonlarında görevine devam etmektedir.

“YATIRIMCIYLA EMPATİ KURUYORUZ”

Müşteri memnuniyeti oluşturmak için kendimizi yatırımcının yerine koyuyoruz. Bir yatırımcı, yaptığı yatırımın ona ne katacağını, ne kadar süre sonra katmaya başlayacağını ve ne kadar süre katmaya devam edeceğini bilmek ister. Bizim tekliflerimiz taslak çalışmalardan öteye geçiyor. Bunu biz değil, yatırımcılarımız söylüyor. Bir projeye teklif verdiğimizde aslında o proje bizim için bitmiş oluyor. Yatırımcı onay verdiği anda geriye sadece ekipmanları detaylandırmak kalıyor. Bunun yanında yatırımcının neye yatırım yaptığını daha rahat anlayabilmesi adına simülasyon çalışmaları yapıyoruz. Simülasyon çalışmaları bize sistemin kaplayacağı alandan, seçilmesi gereken robota, robotun performansına kadar birçok veriyi sunuyor. Dolayısıyla, yatırımcımız da neye yatırım yaptığını daha net bir şekilde görmüş oluyor. Proje onayı verildiğinde sistemi önce kendi sahamızda kuruyoruz. Tüm yazılımları kendi sahamızda hazırlıyoruz. Sistemi kendi sahamızda çalıştırıp yatırımcıya sunuyoruz. Ön kurulum faaliyeti, saha devreye alma süresini de oldukça kısaltıyor. Bu da müşteri de memnuniyet yaratan ayrı ve önemli bir faktör olarak öne çıkıyor.

“ÖNCELİKLE ÇÖZÜM ORTAKLARIYLA İLİŞKİLERE BAKILMALI”

Müşteri memnuniyeti oluşturabilmek kolay değil, daha doğrusu memnuniyeti sürdürebilmek kolay değil. Müşteri memnuniyetini sürdürebilmek ciddi bir efor ve özen istiyor. Robotik sistem entegratörleri olarak bir projeyi hayata geçirirken birçok farklı firmadan (ortalama 15 firma) ürün ve hizmet satın alımı yapıyoruz. Bu firmalara biz çözüm ortağı diyoruz. Çözüm ortağımızı seçerken, öncelikle firmanın ticari ahlaka sahip olmasına bakıyoruz. Verdiği taahhüdü eksiksiz yerine getirmesini ve zamanında hizmet ya da ürün teslim etmesini bekliyoruz. İkinci olarak işinde iyi olması şartını arıyoruz. Bu iki maddeyi sağlayan çözüm ortağımızı ise, el üstünde tutuyoruz. Çünkü müşterilerimize iyi hizmet vermemizde çözüm ortaklarımızın payının büyük olduğuna inanıyoruz. Dolayısıyla, robot yatırımı yapmak isteyen bir firma entegratör seçerken, önce o entegratörün partnerleriyle ilişkisini sorgulamalı; çünkü çözüm ortakları ile iyi ilişkiler geliştirememiş bir entegratörden alacakları hizmet yetersiz olacaktır.

“DEVREYE ALDIĞIMIZ SİSTEMLERİ SAHİPLENİYORUZ”

Müşteri memnuniyeti sağlamadaki diğer bir faktör ise, yapılan projeyi sahiplenmek olduğunu düşünüyorum. Biz devreye aldığımız sistemleri tam anlamıyla sahipleniyoruz. Öyle ki, her sistemimize bir isim veriyoruz. Örneğin; yukarıda bahsettiğim yatırımcımızda hücrelerimizin ismi “EFE”. Bu isim o fabrikaya ait bir kod aslında, bu tesiste “EFE-1”, “EFE-2”, “EFE-3” ve “EFE-4” olmak üzere dört adet hücremiz bulunuyor. “EFE-1’de arıza var denildiğinde” hangi fabrikadaki hangi hücrede arıza olduğu şirketimizin teknik personellerinden, stajyerlerine ve hizmetlisine kadar herkes tarafından anlaşılmış oluyor. Çünkü, bu kodlar aynı zamanda şirketimizdeki panolarda da hücre görselleri ile birlikte bulunuyor. “ARYA-1’de arıza var servis çıkması gerekli” diye bir haber şirkete ulaştığında, bizim için Çerkezköy'e (sistemin kurulu olduğu tesisin lokasyonu) doğru bir yolculuk başlıyor. Biz her hücremize ülke ekonomisine katkı sağlayan, ülkeyi bir adım öteye götüren bir kale olarak bakıyoruz. Bazı insanlara bu yaklaşım manasız gelebilir, bir makinaya bu kadar anlam yüklemenin gereksiz olduğunu düşünebilirler. Buna saygı duymak ile birlikte, bu tarz insanlarla çalışmıyor ve motivasyonumuzu etkilemelerine izin vermiyoruz. Devreye alma sonrasında müşterinize verdiğiniz hizmet memnuniyet oluşturma noktasında çok önemli. Özellikle arıza durumlarında telefonla destek, uzak bağlantı ile destek ve gerekirse yerinde destek için gerçek manada 7/24 hizmete hazırız. Şirketimize bir arıza bildirimi geldiğinde, evrak doldurma gibi gereksiz prosedürler ile yatırımcımızı yormadan hemen teknik arkadaşlarımızı sahaya yönlendiriyoruz. Sorunu çözüp hattı devreye aldıktan sonra evrak işlerini hallediyoruz. Bu yaklaşım da dolayısıyla memnuniyet oluşturuyor.

Robotik otomasyon sistemleri yatırımı her anlamda ciddi bir iş, yani merdiven altı bir firmaya üretim hattınızı teslim edemezseniz. Yatırım maliyetlerini düşünerek belki böyle bir hamle yapabilirsiniz, fakat arıza durumunda ya da gelecekte bir ihtiyaç hasıl olduğu zaman, bir muhatap bulamadığınızda yaptığınız hatayı maalesef anlamış olursunuz. Hatta çoğu zaman firmaların depolarında başarısız projelerden kalmış robotlar da görüyoruz ne yazık ki. Biz projelerimizde hem teknik anlamda hem de finansal anlamda tüm güvenceleri yatırımcılarımıza sunuyoruz. Zaten bir kere çalışma fırsatı yakaladığımız yatırımcılarımız da sağ olsunlar bizi hiç boş bırakmıyorlar.  

“İŞİN KATMA DEĞERİNİ, ÇALIŞANLARIMIZIN NİTELİĞİ BELİRLİYOR”

Müşteri memnuniyeti oluşturmada en önemli faktör ise yaptığı işi sahiplenen, hata yapmaktan korkmayan, hep daha iyiyi arayan, vizyonu ve hedefleri olan, başarı odaklı ve özverili çalışanlarımız. Bizim gibi mühendislik firmalarını başarıya götüren o firmadaki çalışanların niceliğinden çok niteliği olduğuna inanıyorum. Çalışanların niteliğinin, yapılan işlerin katma değerini belirlediğine inanıyorum. Bu vesileyle çalışanlarımıza bir de sizin aracılığınız ile teşekkür etmiş olalım. Herkesin sağlıkla kalmasını ve başarılı bir yıl geçirmesini dilerim.


 

Güncelleme Tarihi: 23 Mart 2021, 08:27
YORUM EKLE

Teknorob

Roboride

Dergiler

ST Endüstri Radyo Canlı Yayını