Reklam verilecek mecranın etkin olması tabi ki çok önemlidir. Ancak unutulmamalıdır ki, çok özel amaçlar için de reklam yapılabilir. Örneğin, sizin için çok önemli bir müşteri adayının reklam verdiği dergi sayfasının yanına siz de reklam vermek isteyebilirsiniz. Buradaki beklentiniz sadece 1 firmaya reklam yapmaktır. Dolayısıyla o derginin etkinliğiyle çok da fazla ilgilenmezsiniz. Burada önemli olan, ne satın almak için, ne kadar ödediğinizdir.

***

Şimdi gelelim asıl konumuz olan, reklam yapma amacımızla, reklam filmimizde anlattıklarımız arasındaki farklılıklara:

Ürün satışını artıran reklamlar

Çoğunlukla reklam yapma amacımız; “Ürün ve hizmetlerimizin satışını artırmaktır”. Bu doğru. Peki, bu isteğimize uygun bir reklam filmi hazırlayabiliyor muyuz?
Eğer direk ürün satışına yönelik reklam yapılacaksa, hazırlanan reklam filminde şu sorunun yanıtı mutlaka verilmelidir:
Müşteri adaylarınız, rakiplerinizin ürünlerini değil de, sizin ürünlerinizi neden tercih etmelidir? Bu sorunun yanıtı, yazılı ya da görsel olarak verilebilir.

Satış destek reklamları

Bir diğer reklam yapma amacı: Bilinirlik oranını artırarak, satışlara destek olmaktır.
Eğer, rakiplerinizin ürünlerinden daha avantajlı bir ürüne sahip değilseniz, bu durumda mutlaka satış destek reklamları hazırlamalısınız.
Yapmanız gereken tek şey, ürünleriniz yerine firmanızı ön plana çıkarmaktır. Hazırlayacağınız reklam filminde;
—Firmanızın akılda kalacak bir özelliğini bulun ve onu ön plana çıkarın.
—Şu an olduğunuzdan bir adım daha büyük bir firma imajı çizin. (Ama sadece bir adım. Örneğin: Gelecek sene olmayı hedeflediğiniz büyüklük gibi)

Reklam filminizi kim hazırlayacak

Yukarıda, amacına uygun reklam filmi hazırlanması konusunu paylaştık. Peki, reklam filminizi kim hazırlayacak? İşte önemli meselelerden biri de bu. Çünkü ürünlerinizi tanıyan bir ajansa ihtiyacınız var.
Bu konuda da karamsar olmayın. Eğer, bu yazıyı okuduktan sonra, reklam verme amacınız aklınızda tamamen netleştiyse artık işiniz daha kolay demektir. Artık size görsel olarak harika işler çıkaracak yüzlerce ajans emrinizde demektir…
Eğer bu ajanslara ulaşamıyorum diyorsanız, ben size en az 700 tanesinin iletişim bilgilerini verebilirim.
Tabi ki ücretsiz. Yeter ki bizim endüstrimiz de iletişim gücünden doğru yararlansın.