Etekteki Taşlar programına konuşan ActionCOACH Turkey Partner & İşletme Koçu Ayşegül Tozkoparan çalışma hayatında yöneticilerin etkileri üzerine Endüstri Radyo'da değerlendirmelerde bulundu.

Yöneticilerin işin her alanında olmadığı zamanlarda işlerin nasıl yürümesi gerektiği konusunda bilgiler veren Tozkoparan, “Biz işletme koçları olarak patron orada olmasa da tıkır tıkır işleyen ticari karlı işletmelere doğru evrilsin istiyoruz. Bu yönde çalışmalarımızı ve  desteklerimizi sunuyoruz. Türkiye’de 3 buçuk milyona yakın işletme olduğunu düşünürsek bunun ciddi bir oranı aile işletmesi. Aslında patronlar bütün hayatlarını ortaya koyarak işletmelerini kurmuşlar. Yönetimi profesyonel yönetime devretmeleri  ya da 2. ve 3. nesillere devretmeleri kolay olmuyor. Bu bir süreç.” dedi.

BEN × YAPTIKLARIM = SONUÇLAR

Bu sürece ‘değişimin formülü’ adını verdiğini dile getiren Tozkoparan, “Bu ben × yaptıklarım = sonuçlar anlamına geliyor. Birtakım iş sonuçlarını istiyoruz ve bazı şeyleri yapmamız gerekiyor fakat denklem o kadar kolay olsaydı bütün işletmeler çok zengin ve karlı cirolarda olurdu. Madem ki öyle değil, eksik var.” ifadesini kullandı.

Buradaki ‘Ben’ kavramının kim olması gerektiği konusunda düşünülmesi gerektiğini belirten Tozkoparan, özellikle covid-19 salgını süreci ile birlikte aynı telefonlarda yapıldığı gibi yeni sürümlerin ortaya konulması gerektiğini söyleyerek değişim ve dönüşümün gerekli olduğunu belirtti.

Tozkoparan, çalışarak belirli bir noktaya getirilen şirketlerin güncellendiklerinde nasıl daha ileriye gidebileceklerini, umut vaat edici fırsatlarını gördüklerini de söyledi.

VİZYON OLUŞTURMAK VE FİNANSAL DİSİPLİN ÖNEMLİ

Şirketlerde vizyon oluşturmak, zaman yönetimine önem vermek, iş süreçleri ve müşteri hizmetleri çalışmaları yapmak kadar finansal disiplin sağlamanın da önemli ve temel bir konu olduğunu söyleyen Tozkoparan, tüm bu çalışmalar yapıldığı takdirde şirketlerin bir adım ileriye gidebileceğini ifade etti.

Sadece covid-19 salgını döneminde değil, geçmiş ciro kayıtlarının da incelenerek bir plan çıkarılmasının önemli olduğuna değinen Tozkoparan, Birok firma bu dönemde büyüme kaydetti. Önemli olan bu dönemin çıkarılarak kayıtlara o şekilde bakılıp neyin farklı yapıldığının ortaya çıkarılması. Bunun dışında karlılık da önemli. Burada müşteri başı ciroya mı bakılıyor, araştırılması gerekir.” dedi.

Her şeyin satış pazarlama motorunu kurmakla ilgili olduğunu söyleyen Tozkoparan, müşteri sayısının bilinmesi, bunun da satışa dönüştürme becerisinin önemli olduğunu söyleyerek nakit akışının da haftalık olarak bakılmasının kritik olduğunu sözlerine ekledi.