Satış 4.0 Dünyası programında Koray İnan'ın sorularını yanıtlayan Eğitmen ve Konuşmacı Hülya Mutlu, iletişimin gücü üzerine ST Endüstri Radyoda değerlendirmede bulundu.

İletişimi muhatabın anlaşıldığını hissettiği süreç olarak açıklayan Mutlu, “Derdimizi anlatabilmek için zihnimizin ve kalbimizin aydınlandığı bir süreçtir iletişim çünkü eğer anlaşamazsak ya da karşı taraf sizi anlamadığını düşünürse iletişim süreci sekteye uğrar.” dedi.

“İLETİŞİMİ TEŞVİK ETMEK İÇİN ÖNÜMÜZDE FIRSATLAR VAR”

Türkiye’deki organizasyonel yapılarda önümüzde bir gelişim fırsatı olarak iletişim kocaman bir şekilde duruyor diyen Mutlu, “Aslında fazla konuşmuyoruz. Konuşmada bir kendini ifade etme hali var ama çok yüzeyde.” dedi.

Mutlu, derinde duygularını derli toplu anlatma ve açık iletişimi teşvik etmek konusunda önümüzde bir fırsat var diyerek bütünsel olarak bakıldığında özel yaşamdan başlayan bir durum olduğunu kaydetti.

“İŞ YAŞAMINDA MUCİZE OLMUYOR”

Duygu ve düşüncelerini belli eden açık bir iletişimi kurmayan ailelerde büyüyen insanların iş yaşamında bir mucize olmadığını söyleyen Mutlu, “Kişinin astları ve üstleri ile ya da çalışma arkadaşlarıyla konuşma ve kendini ifade etme bonus veren siteler  konusunda bir engeli olduğunu görüyoruz.” dedi.

“YÖNETİCİLERİN AÇIK İLETİŞİMİ TEŞVİK ETMESİ GEREKİYOR”

Bu, geçtiğimiz bu kriz ve belirsizlik dönemlerinde çok ihtiyaç duyduğumuz bir şey diyen Mutlu, “İnsan yavrusu belirsizliğin olduğu ve belirsizliğin azaltılmalıdığı yerlerde giderek endişeye ve kaygıya gark olur.” dedi.

Mutlu, bugünün organizasyonel yapılarında özellikle yöneticilerin oturdukları koltuktaki önemli kontratlardan birinin de insanı rahatlatmak ile ilgili bir madde içerdiğini belirterek bunu yapmak için de açık iletişimi teşvik etmek gerektiğini ifade etti.

“KİŞİ TAKDİR EDİLMEYE İHTİYAÇ DUYUYOR”

Türkiye’de kişilerin çalışma arkadaşları ile yüzleşme konusunda sıkıntılar yaşandığını ve bu konuda geri bildirimin önemine dikkat çeken Mutlu, öğrenilmesi gereken konulardan birinin de derli toplu bir şekilde geri bildirim vermek ve almak olduğunu kaydetti.

Mutlu, insanın varoluşsal bir takım ihtiyaçları olduğunu ve kabul edilmek, değerli olduğunu bilmek, sevildiğini bilmek ve kale alınmaya ihtiyaç duyuyor diyerek iş dünyasında özellikle takdir edilmenin çok önemli bir fonksiyon olduğunu ve gelişim fırsatı olduğunu sözlerine ekledi.