Şirketler Arası Pazarlama programında Endüstri Radyo dinleyicilerinden gelen ‘’Yerli ürün vurgusu yapmak pazarlamada çalışan bir söylem mi?” sorusu üzerine değerlendirmede bulunan Endüstri Medya Yönetim Kurulu Başkanı Recep Akbayrak, bu vurguyu kullanmadan önce mutlaka rekabet analizi yapılması gerektiğini vurguladı.

Yerli ürün vurgusu yapmak rekabette bir avantaj mı yoksa değil mi sorusunun önemine dikkat çeken Akbayrak, “Önce bunun kararını vermek gerekiyor. Eğer yerli pazarda rekabet ediliyorsa çok önemli bir karşılığı olmayacaktır. Ancak rekabet global firmalarla ise o zaman yerli vurgusu önemli olabilir. Yine de tek başına yeterli olmayacaktır.” dedi.

AVANTAJLARI ÜZERİNE KURGU YAPILMALI

Sadece yerli ürün üzerine kurgu yapmanın kolay olmadığını belirten Akbayrak, ürünün yerli olmasının hangi avantajları sağladığını, müşteri deneyimleri, satış sonrası hizmetler, avantajlı yönleri gibi kaliteyi ön plana çıkaran çalışmalar yapılmasının önemli olduğunu ifade etti.

Akbayrak, “Yerli duygusu tek başına yeterli değil. Yerli ile birlikte onun sağladığı avantajların ön plana çıkarılması gerekiyor. Bunu da genelde esnek üretimde görebiliyoruz.” dedi.