YERLİ ÜRÜN VURGUSU YAPMAK AVANTAJ SAĞLAR MI?

Yerli vurgusu yapılarak ürünün müşteriye sağladığı avantajların ön plana çıkarılması gerektiğini belirten Endüstri Medya Yönetim Kurulu Recep Akbayrak, rekabetin globalde olduğu zamanlarda bu vurgunun yapılması gerektiğini belirtti.

Endüstri 40 Zirvesi

Şirketler Arası Pazarlama programında Endüstri Radyo dinleyicilerinden gelen ‘’Yerli ürün vurgusu yapmak pazarlamada çalışan bir söylem mi?” sorusu üzerine değerlendirmede bulunan Endüstri Medya Yönetim Kurulu Başkanı Recep Akbayrak, bu vurguyu kullanmadan önce mutlaka rekabet analizi yapılması gerektiğini vurguladı.

Yerli ürün vurgusu yapmak rekabette bir avantaj mı yoksa değil mi sorusunun önemine dikkat çeken Akbayrak, “Önce bunun kararını vermek gerekiyor. Eğer yerli pazarda rekabet ediliyorsa çok önemli bir karşılığı olmayacaktır. Ancak rekabet global firmalarla ise o zaman yerli vurgusu önemli olabilir. Yine de tek başına yeterli olmayacaktır.” dedi.

AVANTAJLARI ÜZERİNE KURGU YAPILMALI

Sadece yerli ürün üzerine kurgu yapmanın kolay olmadığını belirten Akbayrak, ürünün yerli olmasının hangi avantajları sağladığını, müşteri deneyimleri, satış sonrası hizmetler, avantajlı yönleri gibi kaliteyi ön plana çıkaran çalışmalar yapılmasının önemli olduğunu ifade etti.

Akbayrak, “Yerli duygusu tek başına yeterli değil. Yerli ile birlikte onun sağladığı avantajların ön plana çıkarılması gerekiyor. Bunu da genelde esnek üretimde görebiliyoruz.” dedi.
 
 

Güncelleme Tarihi: 22 Ocak 2021, 18:31
YORUM EKLE

Robot Zirvesi

Endüstri 40 Zirvesi

Dergiler

ST Endüstri Radyo Canlı Yayını