Hakan Ömer Gider’in Etekteki Taşlar programına konuk olan Dharma İstanbul Eğitim ve Danışmanlık Merkezi İletişim Uzmanı ve Bilinçaltı Terapisti Ayşegül Ekti, yeni normalde satış ve pazarlamada yaşanan gelişmeler üzerine ST Endüstri Radyoda değerlendirmelerde bulundu.

Satış ve pazarlama alanında yaşanan gelişmelerin pandemi süreciyle birlikte daha da farklılaştığını gördüğümüzü ancak önceki yıllarda duygularımızın bizi satın alma butonuna yönlendiren davranış psikolojisinin, yapay zeka tarafından okunacağını bildiğimizi ve pandeminin sadece bu sürecin hızlanmasına vesile olduğunu belirtti. 

“PAZARDA DEĞİŞİMLER YAŞANMASI KAÇINILMAZ”

Dünyada yaşanan teknolojik değişimin ve beyinle ilgili çalışmaların çok ciddi noktalara geldiğini vurgulayan Ekti, insanların davranışları ve beynin yaklaşımı satın almaya giderken, dürtülerin hareket şekli deşifre oldukça pazarda da bir takım değişimler kaçınılmaz olacaktır ifadesini kullandı.

Nöro Pazarlamayı insanların ihtiyaçları üzerinden duygusal hareketliliğini tespit etmek olarak tanımlayan Ekti,  özellikle Amerika’da 30 yıldır aktif kullanılan bir alan olduğunu belirterek, nöropazarlamanın Türkiye’de son 7-8 yıldır konuşulduğunu ve az da olsa bir takım çalışmaların yapıldığını kaydetti.  

KRİTİK ANLARDA İLKEL DUYGULARLA KARAR VERİLİYOR

Sadece Neuromarketing’in değil tüm satış pazarlama stratejilerinin insanların duyguları üzerine kurulduğunu ifade eden Ekti,”İnsan beynindeki ihtiyaçların tespiti genelde sürüngen beyin içerisinde ödül ya da ceza sisteminin aktif olarak harekete geçtiği noktadan yola çıkıyor. Hayattaki seçimlerimizde para ve enerji harcıyorsak; beynimiz bunu ödül mü yoksa ceza mı diye algılıyor.Örneğin; sokağa çıkma yasağı uygulanacak diyelim yani ceza geliyor o zaman beyin kendimi ödüllendirmeliyim ve en sevdiğim çikolatalı gofretten 20 tane almalıyım diyor. Buna sürüngen beyin neden oluyor. İnsanların eğitiminin, nüfusun çokluğunun ya da gelişmesinin aslında bir önemi yok çünkü kritik anlarda insanlar bilinçten değil bilinçaltından hareket ederler ve en ilkel duyguları karar verirler. “ dedi.

“KÜÇÜK İŞLETMELER NÖROPAZARLAMADA DAHA AVANTAJLI”

KOBİ’lerin nöropazarlama yapma konusunda daha avantajlı olduğunu dile getiren Ekti, küçük işletmelerin yaptıkları işlere anlatmaya daha hevesli olduklarını ve duyguları daha iyi kullandıklarını belirterek kurumsallaşma arttıkça bu duyguların büyük oranda kaybedildiğini ifade etti.Ekti, KOBİ’lerin nöro pazarlama araştırmalarına daha çok zaman ayırmalarını tavsiye ederek mutlaka teknik donanımlı ekip ile birlikte çalışmaları gerektiğini sözlerine ekledi.