Şirketler Arası Pazarlama programında Endüstri Radyo dinleyicilerinden gelen soruları yanıtlayan Endüstri Medya Yönetim Kurulu Başkanı Recep Akbayrak, “Rulman tedarikçisiyiz. Yeni müşteriler kazanmak için ne yapmamızı önerirsiniz?” sorusu üzerine değerlendirmede bulundu.

Rulman gibi kullanım alanlarının çok geniş olduğu sektörler aslında bir fırsattır diyen Akbayrak, bunu potansiyel müşteri sayısının yüksek olması ile açıklıyor. 

Rekabetin yoğun olmasının dezavantaj oluşturduğunu söyleyen Akbayrak, “Fiyat odaklı çok firma var. Tercih konusunda daha ekonomik koşulları arayan markaların beklentileri var. Dolayısıyla sadece müşteri ilişkileri yönetimi ile markayı belirli noktalara taşımak o kadar kolay olmuyor. Mutlaka pazarlama iletişiminin ve müşteri ilişkileri yönetiminin birlikte yapılması gerekiyor.” dedi.

Rulmanın kullanım alanının genişliği ve bağlayıcı sözleşmeler yoksa mevcut müşterileri ellerinde tutmanın kolay olmadığını söyleyen Akbayrak, “Bunu, satınalmacılar ile tedarikçilerin birbirleriyle iletişimini sağladığımız EndüstrideAra.com platformunda da çok sık rastlıyoruz. Rulman en çok teklif talebi istenen ürünler içerisinde yer alıyor.” dedi.

PAZARLAMA İLETİŞİMİNİ İYİ YÖNETMEK GEREKİYOR

Pazarlama iletişimine gerekli yatırımın yapılmasının önemine dikkat çeken Akbayrak, “Rekabet çok yoğun olduğu için satın alma potansiyeli yüksek olan müşterileri bağlayıcı çekilen stoklarla elde tutulmaya çalışılıyor. Oysa ki, bunun da bir maliyeti var.” açıklamasında bulundu.

Pazarlama iletişiminin ve müşteri ilişkilerinin önemli olduğuna vurgu yapan Akbayrak, “İnsanlar kararlarını önce duygularıyla alır sonra mantığıyla bu kararını destekler.  Bu veri, müşterilerin tek kaybedildiği noktanın fiyat olmadığını gösteriyor.  Pazarlama iletişimini doğru kullanmayı başaran rakipler daha başarılı oluyor.” dedi.

Akbayrak, rekabetin yoğun olduğu sektörlerde mevcut müşterileri elde tutmak için pazarlama iletişimini iyi yönetmek gerektiğini sözlerine ekledi. 
 
Programı buradan dinleyebilirsiniz.