Şirketler Arası Pazarlama programında Endüstri Radyo dinleyicilerinden gelen soruları yanıtlayan Endüstri Medya Yönetim Kurulu Başkanı Recep Akbayrak, “Yeni kurulan firmalar için pazarlama bütçesinin ne şekilde belirlenmesini önerirsiniz?” sorusu üzerine değerlendirmede bulundu.

Yeni firmalar için bunun temeli ekonomik güç ile doğru orantılı diyen Akbayrak, en temel yaşanılan sorunun pazarlamaya yeterli bütçe ayrılamadığı için istenilen verimin alınamaması olduğunu belirtti.

Pazarlama bir yatırımdır diyen Akbayrak, “Pazarlama iletişimi yatırımınızı ne kadar ciddiye alırsanız, ne ölçüde yatırımı planlıyorsanız geri dönüşleri de o oranda olacaktır.” dedi.

EKONOMİK GÜÇ İLE ORANTILI

Eski firmaların genelde cirosunun yüzde 2’si ile 7’si arasında bütçe belirlediklerini söyleyen Akbayrak, bazı firmaların karlılığının yüzde 10’ununu B2B pazarlamaya ayırdıklarını belirtti.

Akbayrak, yeni firmalar için tamamen ekonomik güç ile doğru orantılı olduğunu ifade ederek minimum 3 maksimum 6 ay yeterli olacak şekilde planlamak gerektiğini vurguladı.

Marka bilinirliğini artırmak için bütçe sınırlı ise ona göre bir vade seçmek gerektiğini de sözlerine ekledi.