YENİ BİR MARKA İLE PİYASAYA GİRMEK İÇİN NELER YAPILMALI?

B2B pazarlamanın özünün data yönetimi olduğunu belirten Endüstri Medya Yönetim Kurulu Başkanı Recep Akbayrak, potansiyel müşterilerin iletişim verilerinin önemli olduğunu vurguladı.

Endüstrideara

Şirketler Arası Pazarlama programında Endüstri Radyo dinleyicilerinden gelen soruları yanıtlayan Endüstri Medya Yönetim Kurulu Başkanı Recep AkbayrakB2B pazarlamayı anlattı.

Akbayrak, endüstriyel alanda kullanılan saat ve zaman ekipmanları üzerine çalışan bir şirket olarak 2020 yılı itibari ile yerli üretim, saat makinaları, kontrol kartları gibi ekipmanları üretir hale geldik. Yeni bir marka ile piyasaya girmek istiyoruz nasıl bir kurgu oluşturmalıyız sorusu üzerine değerlendirmede bulundu. Akbayrak, girişim olarak çok yüksek oranda yabancı pazara bir ürün alternatif sunulduğu için başarı dileklerini ileterek söze başladı.

“İŞİN ÖZÜ DATA YÖNETİMİ”

Akbayrak, B2B pazarlamanın özünün data yönetimi olduğunu belirterek, potansiyel müşterilerin iletişim verilerine ihtiyaç olduğunu ifade etti.

Akbayrak, “Eskiden bu konu daha zordu ancak müşteri potansiyeli datasını oluşturmak firmalar için artık sorun olmaktan çıktı.” dedi.

“HER FİRMA BİZİM İÇİN ÖNEMLİ”

Endüstri Medya olarak dergilerimizin okuyucu kitlesini bulmak, organize ettiğimiz zirvelerin ziyaretçi kitlesini bulmak, endüstri radyo dinleyici kitlesini genişletmek ve dijital yayınlarımızın kullanıcısını genişletmek için sürekli data yönetimi yapıyoruz diyen Akbayrak, eskiden bunu Endüstri Medya bünyesinde yaptıklarını ancak artık dışarıdan hizmet satın aldıklarını belirtti.

Potansiyel müşterilerinin ağırlıklı olarak üretim sanayi odağında olduğunu ifade eden Akbayrak, Türkiye genelinde seri üretim yapan her firmanın önemli olduğunu kaydetti.

“TERCİH SEBEBİ OLAN FAKTÖR ÖNEMLİ”

Bu firmaların bulunması için Türkiye genelinde il il ve ilçe ilçe çalışmalar yaptıklarını belirten Akbayrak, “İletişim bilgileri, ne için kullanıcılığı ile beraber ham bilgi olarak bize geliyor. Örneğin bir fabrika ise bu; fabrika içerisinde üretim, yatırım, bakım, satın alma süreçlerinden sorumlu herkesin bilgileri geliyor.” dedi.

Tam bu noktada konumlandırmanın önemine dikkat çeken Akbayrak, “Rakibimizi değil de bizim tercih edilmemizi sağlayacak faktör burada çok önemli. O faktörü çalışıp potansiyel müşterimize sunmak gerekiyor.” dedi.
 
 

Güncelleme Tarihi: 04 Ocak 2021, 08:22
YORUM EKLE

Proses Zirvesi

Enerji Zirvesi

Dergiler

ST Endüstri Radyo Canlı Yayını