Zamana Kafa Tutanlar programında Esra Baykal’ın konuğu olan Unilever Ev Bakım Kategorisi Başkan Yardımcısı ve Yönetim Kurulu Üyesi Leyal Eskin Yılmaz, markalarda sürdürülebilir projeler üzerine değerlendirmede bulundu. 

Unilever’in 1920’li yılların sonundan itibaren Türkiye'de faaliyet gösterdiğini belirten Yılmaz, deterjan, temizlik ürünleri, kişisel bakım, şampuan ve gıda gibi birçok ürünle 190 ülkede yer alarak her gün 2 buçuk milyar eve misafir olan global bir şirket olduklarını söyledi. 

%100 DOĞADA ÇÖZÜNEBİLECEK

Unilever'in sürdürülebilirlik konusunda 10 yıl önce temellerini attığı yaşam planını 2020 yılının başında taahhütleri ile dünyaya açıkladığını söyleyen Yılmaz, “Bizim o gün başladığımız noktada sürdürülebilirliği nasıl bir yaşam ve bir iş yapış şekline dönüştürebiliriz bakış açısı hakim idi. Temel amaç da bütün şirketler hedeflerini, karlılığını gerçekleştirirken gezegene olan etkilerini nasıl minimize edilir diye düşündük. Biz dünyaya bunların birlikte olabileceğini kanıtlamak istedik.” dedi.

Ev bakım kategorisi için yapılan bu strateji 2030 yılına kadar ürünlerden fosil yakıtları tamamen çıkarma üzerine kuruldu diyen Yılmaz, bütün ürünlerin %100 doğada çözünebilmesi için çalışmalar yürüttüklerini ve bunun için de 1 milyar euro bütçe ayırdıklarını belirtti.

İKLİM KRİZİ ETKİLERİNİ KONUŞMALIYIZ

Yılmaz, “Temizlik, hijyen pandemi döneminden önce de çok önemliydi. Sadece bu süreçle birlikte önemi daha da arttı. Öte yandan iklim krizinin etkilerini de aynı anda konuşmamız gerekiyor. “ dedi.

Hasta bir gezegende sağlıklı insanlardan bahsedemeyiz diyen Yılmaz, uzun yıllardır bu konular üzerinde aksiyonlar alındığını deterjanlarda ön yıkama yapılmasına gerek duyurmayan deterjan üretiminin yapılmasıyla açıkladı.

Yılmaz, gelinen noktada ürünlerin doğada çözünebilme oranlarının %95 seviyelerinde olduğunu belirterek bu yaşam planı ile birlikte bu oranı %100’e çıkarmayı planladıklarını sözlerine ekledi.