Şirketler Arası Pazarlama programında Endüstri Radyo dinleyicilerinden gelen soruları yanıtlayan Endüstri Medya Yönetim Kurulu Başkanı Recep Akbayrak, “Webinarlar için uygulanabilecek pazarlama önerileriniz nelerdir? Bazı organizasyonları ücretli yapmayı düşünüyoruz. Bu konuda ne dersiniz?” sorusu üzerine değerlendirmede bulundu.

DİJİTAL ETKİLEŞİM İÇİN FIRSAT OLUŞTURUYOR

Webinarlar dijital taraftaki etkileşim için fırsat oluşturuyor diyen Akbayrak, bu konunun koronavirüs salgını dönemi öncesinde de gündem de olduğunu ancak salgın ile birlikte iyice arttığını belirtti.

Akbayrak, “Birçok firma bu konuda etkinlik yapıyor. Sosyal medyada sıkça görüyoruz. Ancak istenilen katılım olmadığı için bıkkınlık oluşuyor. Bize gelen bilgileri paylaşacak olursak, “Hazırlanıyoruz, katılıyoruz ama az kişi katılım gösteriyor. Kendi aramızda konuşuyor gibi oluyoruz. Dolayısıyla artık fazla yapmak istemiyoruz.” şeklinde görüşler var. “ dedi.

TANITIM AMAÇLI KULLANILABİLİR

Webinarların önemli bir iletişim kanalı olduğunu vurgulayan Akbayrak, ağırlık olarak mevcut müşterilerin eğitim aşamasında kullanılmasının en sağlıklı çözüm olduğunu belirtti.

Potansiyel müşterilere dokunulmuş,  bir şekilde bir temas oluşturulmuş ve ürünleriniz hakkında biraz daha detaylı bilgi verilecekse tanıtım amaçlı kullanılabilir diyen Akbayrak, “Ancak bir webinar organize edelim, duyan gelsin mantığı ile yapılacaksa bu pazarlama iletişimleri çoğu zaman istenilen dönüşü vermiyor. Durum böyle olunca da sürdürülebilirlik açısından sorunlar teşkil ediyor.” dedi.