ST Endüstri Radyoda Reel Piyasalar programına konuşan Unice Multibrand Türkiye Genel Müdür Yardımcısı Fatih Duman, doğrudan satış sektörünün ayrıntılarını anlattı.

İçinde bulunduğumuz ekonomik koşullar ve sektörel duruma bakıldığında işbirliklerinin ön plana çıktığını belirten Duman, doğrudan satış sektörünün içinde farklı sistemlerin çalıştığı bir model olduğunu ve etkili iş birliğine dayandığını ifade etti.

ÜRÜNLER ÜYELİK SİSTEMİ İLE TÜKETİCİYLE BULUŞUYOR

Doğrudan satış sistemini ürünleri hiçbir aracı kullanmadan üyelik sistemi ile tüketicilerle buluşturan bir model olarak tanımlayan Duman, alışık olunan perakende sisteminden farklı olarak üretici ve tedarikçi firmaların ürünlerini üyeleri vasıtasıyla nihai tüketicilere ulaştırdıklarını kaydetti. 

Duman, üyelik sistemine kaydını yaptırmış kişilere de firmaların temsilcileri dendiğini belirterek belirli bir kar marjı ile ürünleri  firmadan tedarik ettiklerini ve arada başka komisyoncu olmadan tüketiciye ulaştırmayı hedeflediklerini belirtti. 

TÜRKİYE ÖNEMLİ BİR PAZAR

Unice Multibrand olarak bundan 4 yıl önce Ukrayna’da faaliyete geçen bir şirketin Türkiye’de ortaklarla birlikte yeni bir yapılanması ile doğrudan satış sisteminin başladığını belirten Duman, 2020 yılının tesadüf olmadığını ve geçen yıldan beri hazırlarını yaptıklarını vurguladı. 

Pandemi sürecinin başlarda sektörel olarak bir panik yarattığını ancak  sektörün büyümesine önemli katkıları olduğunu da belirten Duman, Türkiye pazarını seçmelerinin nedenini de hem pazarın büyüklüğünün fazla olması hem de yerli üreticilerle çalışmalar yapmak istemeleri olarak açıklıyor. 

Duman, doğrudan satış sistemi ile ilgilenen neredeyse bütün global firmaların Türkiye pazarını yakından incelediklerini ifade ederek pandeminin sadece sürece denk geldiğini  kaydetti.

SEKTÖR %85 BÜYÜME GERÇEKLEŞTİRDİ

Pandemi içerisinde nasıl çalışacağına çabuk adapte olan şirketlerin olumlu yönde bir etkisini gördüklerini ve Mart - Temmuz 2020’ye bakıldığında geçen senenin aynı dönemine oranla sektörün ciro bazında %85 bir büyüme gerçekleştirdiğine dikkat çeken Duman, bu büyümenin hem Türkiye hem de dünya bazında olduğunu belirtti.

Şartlar ne olursa olsun özellikle kozmetik alanında insanların tüketimden vazgeçemediğini ifade eden Duman, cilt bakımının lüks bir durum olmaktan çıkıp artık ihtiyaç haline geldiğini belirtti.

Henüz şirketi yeni kurdukları dönemde yoğun bir ilgiyle karşılaştıklarını vurgulayan Duman, 10 bin kişiyi sisteme kazandırdıklarını belirtirken, yıl sonunda hedeflerinin 300 bin olmasını beklediklerini de sözlerine kaydetti.