ST Endüstri Radyoda Uçuş Rotası programına konuk olan Turna.com Genel Müdürü Kadir Kırmızı, pandemi sürecinin uçak bileti satış platformlarını nasıl etkilediğini Recep Çelebi’ye anlattı.

“SEKTÖR CİDDİ SIKINTILAR YAŞADI”

Pandeminin başladığı ilk dönemlerde seyahatlerin tamamen durması bizim gibi sektörler için çok ciddi bir sıkıntı oluşturdu.  Haziran'dan itibaren özellikle iç hat uçuşlarının açılması ile tekrar bir toparlanma süreci gördük ama bu toparlanma süreci özellikle şu anda iç hatlarda %60’a çıktı. Dış hatlar da ise %20'yi geçmeyen bir durumda. Aslında uçuşlar birçok ülkeye açıldı fakat insanlar seyahat konusunda hala emin değil. En başına doğru gidersek geçtiğimiz sene 2020 için hedefimiz yurtdışına açılmaktı fakat gördük ki salgın özellikle İtalya ve İran’da ciddi sıkıntılar yaşanmaya başlayınca bizde tedbirlerimizi aldık. Maliyetlerimiz ile ilgili bir çalışma yaptık ve özellikle bizim harcama kalemlerden bir tanesi reklam kalemi o reklam kalemi ile ilgili olan 2020 planlamaların tamamen durdurduk ve bu şekilde maliyetlerimizi kontrol altına almaya çalıştık.

“OTOBÜS SEYAHATLERİNDE YÖNELDİK”

Bizim bu süreçte en çok odaklandığımız noktalardan bir tanesi yurtdışı uçak bileti oldu.  Dış hatların toparlanma sürecinin çok uzun olacağını öngördüğümüz için bu durumda alternatif oluşturmak istedik. Bu süreci kendi ekibimizle birlikte değerlendirip iç hatlara daha fazla yoğunlaşmaya karar verdik. İçerideki seyahatin önemli bir parçası otobüs seyahatleri dolayısıyla otobüs biletleri konusunda çalışmalara başladık. Amacımız alternatif oluşturup süreci iyi değerlendirmek oldu.

“GÜVEN BİZİM İŞİMİZDE ÇOK ÖNEMLİ”

Bizim işimizde iki önemli kavram var; Ziyaret ve güven. Güveni artırmak için ne yapıyoruz; bir tanesi tasarım menüsü. Aslında güvenin ne kadar farkındayız, müşteriye bir katma değer sağlayacak şekilde çalışmalar yürütüyoruz. Örneğin; koşulsuz bilet iptal avantajı var. Uçak biletini iptal ettiğinizde ne kadar geri alabilir müşteri bunu belirgin hale getirmek bir güven inşa ediyor.  Müşteri aslında biletini iptal etmek istiyor ya da değiştirmek istiyor. Bu konuda müşteri hizmetlerine ulaşma konusunda tereddütleri olabiliyor. Bu noktada internet üzerinden online iptal etme ve değiştirme yapabildiğinde memnun kalıyor. Bizim de amacımız müşteriye bu güveni sağlayabilmek. Pandemiden önce de çalışmalara başlamıştık şu anda da ne kadar doğru bir iş yaptığımızı görebiliyoruz.

“MÜŞTERİSİNİ MEMNUN EDEMEYEN ŞİRKETLER ELENECEK”

Pandemi döneminde yaşama şansı bulanlar aslında pandemi sonrasındaki dönemden faydalanacak olan şirketler olacak.  Bu biraz şuna benziyor; arkadaşlıklar zor zamanlarda belli olur. Siz müşterilerinize bu zorlu süreçte nasıl davranıyorsunuz, onları memnun edebiliyor musunuz bunlar önemli.  Sonraki süreçte nispeten küçük olan firmaların daha fazla etkilendiğini düşünüyorum. Bu arada büyük olan firmaların içerisinden de elenenlerin olacağını, ciddi sonuçları olacağını düşünüyorum.