Reel Piyasalar programına konuk olan GTENT Yönetim Kurulu Başkanı İlyas Kayaduman, 5G çalışma faaliyetleri üzerine Endüstri Radyo’da bilgiler verdi.

YERLİLİK ORANINI ARTIRMAYI AMAÇLIYOR

Haberleşme teknolojisi kümelenmesi kurulmasının asıl amacını, operatörlere verilmiş olan yerliliklerin istenilen seviyede olmamasına çare aramak olarak açıklayan Kayaduman, bu kümelenme kurulmadan önce yerlilik oranının yüzde 1’lerin altında olduğunu söyledi.

Kayaduman, “Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu bir inisiyatif başlatarak haberleşme sektöründe ‘Ben yerliyim ve ürün geliştiriyorum.’ diyen firmaları bir araya getirdi. Şu anda 150’nin üzerinde firma kümelenmeye dahil edilmiş durumda.” dedi.

Kümelenmenin birincil amacının kurulduğu günden itibaren bugüne kadar geliştirmiş olduğu ürünlerin operatörlere bir şekilde anlatılması ve operatör ihtiyaçlarını karşılıyorsa yabancılar yerine yerli ürünlerin kullanımının teşviki olduğunu belirten Kayaduman, ayrıca gelecekte neler yapılıyor bu konu üzerine araştırmaların yapılması olduğunu kaydetti.

UÇTAN UCA YERLİ VE MİLLİ 5G PROJESİ

5G’ çalışmalarına kayıtsız kalmamak adına teknoloji firmalarının devlet desteği ile birlikte bir araya geldiklerini belirten Kayaduman, bu sayede ‘Uçtan Uca Yerli Milli 5G Projesi’nin çalışmalarını başlattıklarını ifade etti.

Kayaduman, “Bu projedeki hedefimiz uçtan uca ana omurganın  yerli olabilmesi idi. Siz anayolu yapınca yan kolları da haliyle gelişecektir. Sanayi Bakanlığı ve TÜBİTAK destek oldu projeye ve başladık. Projemizin 31 Mart itibariyle ilk fazı bitiyor. Amacımız, bütün ürün gruplarında portatif oluşturabilmek ve testlere hazır hale gelmesini sağlamak idi. Ayrıca globalda ticarileşmek istedik. Dolayısıyla bu ürünlere katkı sağlayan bütün firmalar tek bir firma olsun dedik ve GTENT firmasını kurduk.” dedi.

TÜRKİYE’NİN MARKASI OLMAYI HEDEFLİYOR

Kayaduman, şirketin kuruluş amacının 5G teknolojileri araştırmaları olsa da GTENT içinde bulunan firmaların farklı yetkinlikleri de olduğunu belirterek telekomünikasyon sektörüne hizmet eden bütün firmaları kendi çatıları altında toplamayı amaçladıklarını ve Türkiye’nin markası olmak istediklerini vurguladı.

Kayaduman, sadece 10 firma ile kalmayıp özellikle haberleşme kümesi içinde firma sayısını artırmak için çalışmalar yürüttüklerini söyledi.