Arda Meriç’le Teknoloji Gündemi programına konuk olan Marka Mühendisi Ömürden M. Sezgin, markalaşma ve girişimcilik üzerine Endüstri Radyo’da değerlendirmede bulundu.

Markalaşmanın ürün ve hizmetlerin rakiplerden farklı olarak hak ettiği değere ulaşması açısından önemli olduğunu söyleyen Sezgin, markalaşmayı sadece ürün ve hizmetin satılması olarak değil, hedef kitlenin hissettiği duyguyu düşünerek onun aklına girmek ve aklında bir yer edinerek değer oluşturmak olarak açıklıyor. 

TÜRKİYE’DE POTANSİYEL VAR

Türkiye’nin markalaşma konumu üzerine değerlendirme yapan Sezgin, “Dünyadaki en değerli 500 marka içerisinde bir Türk markası bulunmuyor. 100 tane değerli markamızın toplamına baktığımızda 24.6 milyar dolarlık bir değer ediyor. Bu da ilk 500 marka içerisinde 67. sıradaki bir Alman markasına tekabül ediyor. Bir Alman markası eşittir 100 en değerli Türk markası diyebiliriz. Bu zaten bizi çalışmalarımızda en ateşleyici unsur.” dedi.

Türkiye’nin hem kültürel ve tarihi değerleri hem de coğrafyası ve gençliği ile birlikte bir yaratıcılık potansiyeli var diyen Sezgin,  bu fikirlerin ve yaratıcılığın stratejik bir çalışma ile ürünler ve hizmetler anlamında somut değerlere dönüşebileceğini belirtti.

GİRİŞİMCİLİK ÇALIŞMALARI DAHA İYİ SEVİYEDE OLABİLİR

Girişimcilik üzerine de bilgiler veren Sezgin, “Rakamlara baktığımızda geçen sene 106 milyon dolarlık bir yatırım varken bu sene toplam yatırım oranı 139 milyon dolar. Girişimcilik ligi anlamında baktığımızda süper ligdekiler İngiltere, Almanya, Fransa gibi ülkeler var. Türkiye 2019 sıralamasında 102 milyon dolarla birinci ligin en sonunda yer alıyor. Çoğu ülkeye göre iyi konumdayız ama nüfus ve dinamizme baktığımızda Belçika, Danimarka gibi ülkelerin çok üstünde olmamız gerekiyor.” dedi.

Sezgin, 2019 yılında oyun sektörünün birinci noktada olduğunu belirterek 2020 yılında sağlığın hızlı bir şekilde yükseldiğini belirtti. Covid-19 salgını sonrasında Türkiye’deki fikir yaratma gücünün farkına varılıp girişimlerin daha da artacağını sözlerine ekledi.