Tunç Berkman ile 4P+1 programının bu bölümünde Publicis Groupe Türkiye Yönetim Kurulu Başkanı ve CEO’su İnanç Dedebaş konuk oldu. Dedebaş, Türkiye’deki reklamcılık sektörünü ST Endüstri Radyoda değerlendirdi.

Pandemi süreciyle birlikte reklam bütçelerinin büyük oranda ileri bir tarihe aktarıldığını belirten İnanç Dedebaş, tüketim ve e-ticaret alanlarının büyümeye devam ettiğini kaydetti. Özellikle ev içi eşyalarda hızlı tüketim sektörünün hiç durmadığını ifade eden Dedebaş; temizlik, hijyen gibi ürünlerin medya yatırımlarının devam ettiğini de sözlerine ekledi. 

“TÜRKİYE’DE KAMPANYALARI DUYURMAK DAHA UCUZ”

Reklamcılık sektörünü insanlara erişmeyi amaçlayan ticari bir faaliyet olarak tanımlayan Dedebaş, Türkiye’de reklam çalışmaları için gayri safi milli hasıla (GSMH) payının oldukça düşük olduğunu belirtti. Dedebaş,”Erişim maliyetleri açısından baktığımızda Türkiye'de televizyonda bin kişiye erişim ile Batı Avrupa ülkesindeki bin kişiye erişim maliyeti aynı değil. Türkiye iletişim yapmak ve markayı, kampanyaları duyurmak için ucuz bir ülke.” dedi. Reklam yatırımlarının ülkemizde daha çok gelişeceğini de sözlerine ekleyen Dedebaş, arz ve talebin de fiyatlandırmada etkili olduğunun altını çizdi. 

“TELEVİZYON HALA ÖNEMİNİ KORUYOR”

Medyada yaşanan dijital göç ile birlikte hem Türkiye hem de dünyada değişimler söz konusu. Batı Avrupa ülkelerinde televizyon yatırımlarının çoğunluğu dijitale aktarıldı ancak Türkiye’de televizyon hala önemli ve izlenirliği olan bir mecra olarak yerini koruyor.  Yatırımların büyük bir bölümünü kobi'ler ve orta ölçekli şirketlerin yaptığını dile getiren Dedebaş,  pandemi döneminde en öncelikli eğlence mecrasının televizyon olduğunu ve hala büyük şirketlerin bu alanda reklamlara yatırım yaptıklarını söyledi.

Dedebaş, “Bu yıl en çok zararı pandemi döneminde uzunca bir süre kapalı kalan sinemalar yaşadı. Onun ardından pandemiden bağımsız gazete ve basının payı ciddi oranda düşüyor. Basın ve medya bununla birlikte radyo, markanın adını öğretmek için çok kıymetli bir mecra ancak bu yıl bütçeler odaklı bir şekilde ayrılmak durumunda kaldı. Dijital beklenenin üstünde olacak ancak diğer tüm mecralar geçen yıla oranla ciddi bir düşüşle seneyi kapatacak.” dedi.