Lider Kadınlar programına konuk olan SenkronCoach Yönetim Danışmanı ve Engage and Grow Koçu Seçil Özekin Erdoğan, çalışan bağlılığı üzerine Endüstri Radyo’da bilgiler verdi.

BAĞLILIK DEĞİŞTİRİLEMEYECEK BİR OLGU

Çalışan bağlılığı bir durum veya değiştirilemeyecek bir olgu değildir diyen Erdoğan, kişinin aidiyeti, bulunduğu süre boyunca o çalışanın çalışırken maksimum potansiyelle çalışma motivasyonunu kendinde hissetmesi ve o ekstra çabayı göstermesi anlamına geldiğini açıkladı.

Erdoğan, “Örneğin, çalışanınızdan bir çalışma yapmasını istediniz. O da o çalışmayı yaptı ve sizin önünüze getirdi. Ancak getirdiğinde şöyle dedi; “Evet bunu böyle yaptık ama bir kez de bu açıdan bakalım. Belki şu şekilde de ilerleyebiliriz.” işte o gönülden bağlı çalışan. Ekstra çabayı göstermiş, inisiyatşf almış ve onu siz istemeden yapmış. Hem işini hem de kurumunu seviyor. Dolayısıyla bu bizim için bağlılık demek.” açıklamasında bulundu.

TÜRKİYE’DE ÇALIŞAN BAĞLILIĞI ORANI YÜZDE 17

Global olarak gönülden bağlı çalışanların oranının ölçüldüğünü söyleyen Erdoğan, birkaç yıldır yapılan araştırmalarda bu oranın yüzde 15 olduğunu yani her 10 çalışandan yalnızca 1 buçuk çalışanın gönülden bağlı çalıştığını belirtti.

Türkiye’de ise çalışan bağlılığı oranının yüzde 17 seviyelerinde olduğunu belirten Erdoğan, “Biz çalışan bağlılığını renklere ayırıyoruz. Yeşil, bağlı olanlar, sarı renk ortada yani mutsuz bağımsızlar ve kırmızı, kopmuş olanlar. Bu şekilde Türkiye’de bakıldığı zaman sarıların oranı bir hayli yüksek ve yüzde 64 seviyelerinde yer alıyor. Yani çalışma hayatında 10 kişinin 6'sı pamuk ipliğiyle bağlı. Belki de elinden geleni yapıyor, gerçekleştiriyor ama hani bir fırsat olsa başka yere gidecek durumunda yer alıyor. Kırmızılar ise, geminin sonundakiler aslında. Bir çapa atmışlar ve geminin ileri gitmesini engelliyorlar.” dedi.

ŞİRKETLER BU ADIMLARI ATMALI

Yedi temel motivasyon kaynakları ile çalışmanın önemli olduğunu söyleyen Erdoğan, ödül, ceza, kişisel yönlendirme, kişisel gelişim ve büyük hedefe ulaşma gibi unsurların etkili olduğunu kaydetti.

Erdoğan, öncelikle çalışanların değerli olduklarını hissettirmek gerektiğini söyleyerek güven ortamının da bir kurum için önemli olduğunu vurguladı.

Bunun yanı sıra açık iletişimde bulunmak, farklı fikirlerde bulunan çalışanları kapsayıcı biçimde durumlar yaratmak ve  adalet duygusunun hakim olmasının çalışan bağlılığı konusunda atılması gereken adımlar olduğunu ifade etti.