banner1339
x

TÜRKİYE E-TİCARETTE ÖNEMLİ BİR PAZAR

Ideasoft CEO’su ve TOBB E-Ticaret Meclis Üyesi Seyhun Özkara e-ticaretin Türkiye’deki gelişimi ve günümüzdeki yeri üzerine değerlendirmelerde bulundu.

Enerji Zirvesi

ST Endüstri Radyoda Reel Piyasalar programına konuşan Ideasoft CEO’su ve TOBB E-Ticaret Meclis Üyesi Seyhun Özkara, e-ticaretin gelişimini ve günümüzdeki yerini anlattı.

Özkara  e-ticaretin kavramsal olarak anlamına değinerek, e- ticareti elektronik olarak bir işlemin gerçekleşmesi olarak tanımladı. Günümüzde genel anlamda internet üzerinden yapılan alışveriş olarak tanımlandığını ve aslında bir işlemin elektronik ortamda yapılması demek olduğunu belirten Özkara, 2005 yılında sektöre başladıklarında çok farklı dinamikleri olduğunu kaydetti.

TÜRKİYE E-TİCARETTE ÖNEMLİ BİR PAZAR

Özkara, ”O dönemde Türkiye'deki ödeme sistemi kuruluşları ve ödeme altyapıları yoktu. Tahsilatı online yapabilmek için belirli  bankaların sağlamış olduğu sanal pos hizmetleri vardı. O yıllarda çok az firma vardı Türkiye'de 8 in üzerinde pazar yeri bulunuyor.” dedi.

Birçok global oyuncu içinde Türkiye’nin önemli bir pazar haline geldiğini belirten Özkara, o dönemlerde 1-2 bin kadar e-ticaret üzerinden satış yapan varken zaman içerisinde birçok sektörde,  25 binin üzerinde e-ticaret sitesi aktif olarak faaliyet gösteriyor açıklamasında bulundu.

DİJİTAL DÖNÜŞÜM İLE BİRLİKTE E-TİCARETTE GELİŞTİ

O dönemden bugüne cihazların kullanımı ve tüketici davranışlarının değiştiğini belirten Özkara, e-ticaret altyapılarının ve sitelerinin bugüne evrildiğini de ifade etti.

Özkara, “15 sene öncesinde bir mobil uygulama üzerinden ya da telefon üzerinden sipariş vermek çok gerçekçi değildi. Bütün altyapılar ve sitelerde mobil odaklı değildi fakat birçok telefonun değişmesi ve dijital ekranların, akıllı telefonların hayatımıza girip gelişmesi ile birlikte şu an neredeyse bütün trafiğin yüzde 50'den fazlasını mobil cihazlar ile yürütüyoruz.” dedi.

BİRÇOK ÜRÜN SATIŞA ÇIKARILDI

Türkiye’deki e-ticaret pazarının son 10 yılda %30 oranında büyüdüğünü dile getiren Özkara, her sene %20’nin üzerinde birçok işletmenin ve markanın sürece dahil olduğunu ve eskiden internetten satılamayacağı düşünülen birçok ürünün de satışının gerçekleştiğini vurguladı.

SEKTÖRLERE GÖRE FARKLILIK GÖSTERİYOR

E-ticaret hizmetinin sektörlere göre farklılık gösterdiğinin altını çizen Özkara, “Siz bir ürünün Türkiye'deki belirli sınırlı üreticilerinden iseniz ve bu bunları internet üzerinden satışa sunmak ve e-ticaret sitesi kurmak istiyorsanız sizin işiniz birazcık daha kolay. Fakat bir perakendeci iseniz, bu ürünü birçok yer sağlıyor ve siz üretici değilseniz burada bir rekabet konusu devreye giriyor. Bu sebeple başarılı olmak için belirli dönemlerde kampanya indirimleri yapmalısınız ve bunların hepsini yönetmelisiniz.” dedi.
 
 
 
 

Güncelleme Tarihi: 06 Aralık 2020, 15:02
YORUM EKLE

Proses Zirvesi

Endüstri 40 Zirvesi

Dergiler

ST Endüstri Radyo Canlı Yayını