"TÜRK LİMANLARINDA YILDA 6 MİLYON TON YAKIT SATILABİLİR"

 Gemi Yakıt İkmalcileri Derneği (GYİD) ve CYE Petrol Yönetim Kurulu Başkanı Deniz Eraydın, denizcilik sektörünü ve yakıt ikmalleri konusundaki gelişmeleri değerlendirdi.

EndüstrideAra - Haber Detay

Dr. Cüneyt Dirican’ın hazırlayıp sunduğu KOBİ’lerin Koçu, Finans Doktoru programında Gemi Yakıt İkmalcileri Derneği (GYİD) ve CYE Petrol Yönetim Kurulu Başkanı Deniz Eraydın konuk oldu. Eraydın, denizcilik üzerine değerlendirmelerini ST Endüstri Radyoda anlattı.

Denizciliğin zor bir meslek olduğunu ve 7/24 çalışıldığını anlatarak sözlerine başlayan Eraydın, geminin en az vakit kaybı ile seyrinin devamının esas olduğunu belirtti. Gemi yakıtının gemiler için en hayati ihtiyaç olduğunu vurgulayan ve geminin yakıt almak için belirlediği limanın ana ikmal limanı olduğunu kaydeden Eraydın, tüm yapılacak işlerin önceden titizlikle planlandığını ifade etti. Eraydın,” Limanda duran gemi bütün ihtiyaçlarını o limandan karşılamaya çalışır ve 2-3 ton kumanya alır. Böylelikle tarım sektörü, marketlerimiz, acenta motorları, gümrük komisyoncusu gibi daha birçok alanda çalışır duruma gelir. “ dedi.
İstanbul’un 2 uluslararası havalimanının bulunmasının bir avantajı olduğunu belirten Eraydın, “Gemi çalışan değiştirecekse o çalışanlar uçakla gelir ve geminin deniz şartlarından dolayı geç gelmesi sebebiyle otellerde konaklar. Böylelikle otelcilik sektörü de yan kol olarak faaliyet gösterir.” dedi.  

 "PİYASAYA ŞEFFAFLIK GETİRMEK İÇİN DERNEĞİMİZİ KURDUK”

Eraydın, Gemi Yakıt İkmal (BUNKER) piyasasına şeffaflık getirmek için 2001 yılında Gemi Yakıt İkmalcileri Derneğini (GYİD) kurarak, sektör olarak devletle konuşmanın avantajlarını yakaladıklarını ifade etti. 1995 yılında yarım milyon ton satılan yakıtın 2005 yılında bir milyon tonun üzerine çıktığını belirtti.
2008 yılında çıkan tanker yönetmeliği ile Türk karasularında faaliyet gösteren Türk bayraklı tankerlerin çift cidarlı olması gerektiğine karar verildiğini aktaran Eraydın, bu yönetmeliğin çıkarılmasında devletle birlikte çalışmalar yürüttüklerinin altını çizdi. 
 
2013 ve 2017 arasında Gemi Yakıt İkmalcileri Derneği ve Deniz Ticaret Odası olarak yurtiçinde ve yurtdışında 60’ın üzerinde seminer ve eğitim verdiklerini belirten Eraydın, bu eğitimlerin 15’inin yurtdışında gerçekleştirildiğini ve Türkiye’yi tanıtmak için iyi bir fırsat olduğunu değerlendirdi. 

YAKIT İKMALİNDE KALİTE ŞART”

Denizcilik sektörünün 1990’lı yılların başında Türkiye’de aktif olduğunu dile getiren Eraydın, ikmal sektörünü Türkiye’nin bulunduğu konum itibari ile çok daha önce halletmiş olması gerektiğini belirtti.   Yakıt ikmalinin henüz gelişme aşamasında olan bir sektör olduğunu ve uluslararası kaliteyi tutturmamız gerektiğini belirten Eraydın,  ülke potansiyeli göz önünde bulundurulduğunda önümüzdeki 3 sene içinde doğru işler yapılırsa yılda 6 milyon ton yakıt satılabileceğini sözlerine ekledi. 
 
 

Güncelleme Tarihi: 27 Kasım 2020, 09:32
YORUM EKLE

Radyo

Endüstri 40 Zirvesi

Dergiler