Şirketler Arası Pazarlama programında Endüstri Radyo dinleyicilerinden gelen soruları yanıtlayan Endüstri Medya Yönetim Kurulu Başkanı Recep Akbayrak, “Müşteriye ulaşılabilecek tüm iletişim kanallarını önem sırasına göre nasıl sıralarsınız?” sorusu üzerine değerlendirmede bulundu.

POTANSİYEL MÜŞTERİLER BELİRLENMELİ

Önem sırasına göre sıralamadan önce yapılması gereken bir adım daha var diyen Akbayrak, potansiyel müşterilerin sektörel anlamda segment edilmesi gerektiğini belirtti.

Akbayrak, “Siz bunu yaptığınızda aslında bazı sektörlerin bir şekilde daha ulaşılabilir olduğunu göreceksiniz ve bazı testlerle de bunun sağlamasını yapınca kanallar ön plana çıkacak.” dedi.

İLETİŞİM KANALLARI AYNI ANDA KULLANILMALI

Bu durumda en çok istenilen şeyin bütün pazarlama iletişim kanallarının aynı anda kullanması olduğunu belirten Akbayrak, “Bunu neden bu kadar önemsiyoruz. Çünkü, B2B’de işin özü içerik pazarlamadır. Yani siz, düzenli ve tutarlı bir şekilde bilgiyi oluşturacaksınız ve bu bilgiyi de potansiyel müşterileriniz ile paylaşacaksınız.” açıklamasında bulundu.

Bunu yaparken müşterilerin rahatsız edilmemesi gerektiğini vurgulayan Akbayrak, bunu da  haber siteleri, dergiler, televizyon gibi araçlar aracılığıyla yapmak gerektiğini belirtti.

Akbayrak, pazarlama kanallarının aynı anda kullanılmasının önemine vurgu yaparak bütçe yeterli değil ise en ekonomik olanın tercih edilmesi gerektiğini belirtti.