Esra Baykal’ın hazırlayıp sunduğu Zamana Kafa Tutanlar programının bu bölümünde Arabam.com Pazarlama Direktörü Dr. Naim Çetintürk konuk oldu. 

Otomobil dikeyinde pazaryeri ve listeleme sitesi olma özelliğini taşıyan arabam.com, 2000 yılında kurulmuş bir firma olarak sektörde yerini alıyor. Kullanıcıların internet kullanımı alışkanlıklarının değişmesi ile firmanın da değişime uğradığını ifade eden Dr. Naim Çetintürk, geçen yıla kadar bireylerin ve kurumların araç ilanı verdikleri ve bu ilanların belirli kullanıcılara ulaştığını belirtti.

Çetintürk, “Son yıllarda yaptığımız çalışmalarla günümüz dinamiklerine daha uyumlu hale gelebilmek ve inovatif ürün ihtiyacını karşılayabilmek için çalışıyoruz. Tüketicinin beklentisini karşılayabilmek adına farkındalık hizmetleri sunuyoruz.” dedi.

“TÜKETİCİ İLE DAHA FAZLA TEMAS HALİNDEYİZ”

Firmadan yaşanan değişimleri şu sözlerle anlatıyor Çetintürk, “İkinci el otomobil fiyatlamaları ile ilgili anlık değişimleri tüketicilere sunan ve aracınızın fiyatını size değerleyen bir hizmetimiz var. Onun dışında araç satın alındığında ücretsiz ekspertiz yaptırabilirsiniz. Site içerisinde garajım diye lanse ettiğimiz, aracınızın fiyat değişimlerini size anında SMS olarak gönderen bir hizmetimiz de mevcut. Bunların dışında aracınıza ne kadar kişinin baktığını, bir fiyat belirlediğiniz noktada aracınızın tahmini satış süresinin ne kadar olacağına kadar tüketiciyle daha fazla temas etmenizi sağlayacak hareketli bir yapıya sahibiz.” dedi.

Bundan sonrası için otomobil sektörüyle alakalı dinamikleri yakından takip edip, bir referans kaynağı olma yolunda ilerleyeceklerini de sözlerine ekledi. 

“ÇÖZÜM ODAKLI ÇALIŞMALAR YAPIYORUZ”

Tüketicilerin ikinci el araç alım ve satım işlemlerinde kaygılı olduğunu kaydeden Çetintürk, bir arabayı satın alacak kişinin ödeyeceği miktar için farklı sitelerden araştırmalar yapma ihtiyacı hissettiğini söyledi. Çetintürk, “Aracın içerisinde bazı farkedilmeyen, tüketicinin de uzmanlığı neticesinde olmadığı için o alanda anlayamadığı handikapları olabiliyor. Bu açıdan bakıldığında tüketiciler mümkün olabildiğince en belirgin ve şeffaf sunulan hizmeti tercih ediyor. “ dedi.

Aracını satmak isteyen kişilerin de fiyat belirlerken sıkıntı yaşadığını belirten Çetintürk, “Kişiler satın almak istediği aracı denemek, test etmek istiyorlar. Dolayısıyla satıcı adeta bir müşteri temsilcisi gibi bu durumlarla gerek telefonla gerek yüzyüze bir şekilde ilgilenmek durumunda kalıyor. Bazen zamanın uyuşmadığı dönemlerde oluyor. Bu süreci yönetebilmek çok kolay değil.” dedi.

Ürün sahipliğinin devri söz konusu olduğunda iki tarafında kaygı yaşadığını ve ilgi göstermesi gerektiğini dile getiren Çetintürk, bu noktada sorunlara çözüm üretmek için çalışmalar yaptıklarını kaydetti.