Diş Dostu Derneği Ülke Müdürü ve BPW Başkanı Selda Alemdar, ST Endüstri Radyo’da Maliyet Düşürme Stratejileri programında Dr. Sevgi Yılmaz’ın konuğu oldu. Alemdar, Diş Dostu Derneği ve çalışmaları üzerine bilgiler verdi.

İsviçreli bir marka olan Diş Dostu’nu, birçok şekerleme firmasının ürünlerinin üzerinde görebilmek mümkün. Diş sağlığına önem veren tüketicilerin diş çürütmeyen ürünleri Diş Dostu logosu sayesinde ayırt edebildiğini belirten Alemdar, firmalar şeker, çikolata, sakız gibi ürünleri çıkardığında Zürih Üniversitesi’ne teste gönderip bu testi geçmeleri halinde logoyu kullanabildiklerinin altını çizdi.

Alemdar, “Diş Dostu Türkiye’de buradan elde ettiği gelirle ağız ve diş sağlığı için çalışmalar yapıyor.  Okullarda ve Diş Dostu kliniklerinde gönüllü diş hekimleri ile çalışmalar yapılıyor. “ dedi.

Türkiye’de diş sağlığı problemlerinin %85 oranında olduğunu ifade eden Alemdar, ağız ve diş sağlığı konusunda özellikle gençlerde bilincin arttığını ve genç insanların kendi estetik ve güzelliklerine dikkat ettiğini vurguladı. 
Alemdar,”Annelerin çocuklarıyla birlikte diş fırçalaması ve ağız sağlığına dikkat etmesi halinde çocuklarımız da bu alışkanlığı ediniyor. “ dedi.

“TÜKETİCİ DİŞ DOSTU LOGOSUNU TERCİH EDİYOR”

Birçok büyük firmanın Diş Dostu logosunu kullandığını vurgulayan Alemdar, bu logoyu kullanmanın firmaların satışlarını etkilediğini ancak burada firmaların tüketici ile oluşan duygusal bağın ne düzeyde olduğunun önemini belirtti.
Alemdar,” Firmalar Diş Dostu logosunu sadece prestij için değil tüketiciyle aralarında doğru üretimi yaptığına dair bir bağ kurmak için kullanıyorlar.“ dedi.
Logoyu kullanan ve kullanmayan firmalar üzerinde pazar araştırması yaptıklarını ve tüketicilerin logolu olan ürünü tercih ettiğini vurgulayan Alemdar, firmaların logo maliyetlerini pazarlama maliyetinin içerisine koyduklarını da sözlerine ekledi.