Toplum 5.0’da tüketimin geleceği üzerine konuşan P&G Türkiye, Kafkasya ve Orta Asya CMO’su Dr. Onur Yaprak, pazarlama ve değişen trendler üzerine Endüstri Radyoda Dr. Yıldız Tuğba Kurtuluş Kara’nın sorularını yanıtladı.

Pazarlamanın temelinde insanların satın alma yolculuğunda belirli evreler ve bu evreleri etkilemeye çalışmak var diyen Yaprak, dijital pazarlamada önceden yapılan satın alma süreçlerinin ortadan kalktığını ve elde edilen veriler sayesinde birçok pazarlama çalışmalarına rahatlıkla ulaşılabildiği söyledi.

YENİ FIRSATLAR SUNUYOR

Yaprak, “Önceden bir reklamı koyduğumuz zaman reklamın iyi çalışıp çalışmadığını aylar süren bir çalışma ile takip ediyorduk ve ondan sonra da bir çözüm uyguladığımızda yine aynı süreyi tekrar geçirmemiz gerekiyordu. Ancak günümüzde bu verileri anlık takip edebiliyoruz. Pazarlamacı için aslında süreç bu kadar kısalmış durumda.” dedi.

Dijitalleşmenin iş yapış şekillerini değiştirdiğini belirten Yaprak, bunun yanında ciddi fırsatlar sunduğunu da vurguladı.

KİŞİSELLEŞME HIZLI BİR ŞEKİLDE İLERLİYOR

Televizyonun hala önemli bir izlenme oranına sahip olduğunu ifade eden Yaprak dijitalin kendi sektörünü yaratan ve fırsatlar sunan farklı bir mecra olarak ortaya çıktığını belirtti.

Yaprak, “Büyük reklam verenlerden çok daha küçük firmaları hatta küçük bir yerdeki bir doktoru, avukatı, bakkalı pozitif anlamda etkileyen onun bu reklam dünyasının içine girmesini sağlayan farklı bir fırsat olarak değerlendirebiliriz. Şu da bir gerçek kişiselleşme hızlı bir şekilde ilerliyor. Pazarlamacının en dikkat ettiği ise müşterinin ilgisini çekebilecek şekliyle ürünü anlatmak ve satın alma yolunda etkilemeye çalışmak. Herkese konuşan bir reklam yerine kişinin ihtiyacına yönelik bir reklam verildiğinde çok daha iyi anlaşılıyor. “ dedi.

Yaprak, gücün artık dijitale geçtiğini belirterek insanları daha iyi etkileme yolculuğunun devam edeceğini söyledi.