Hakan Ömer Gider’in hazırlayıp sunduğu Etekteki Taşlar programına konuk olan  Iped Danışmanlık KOBİ Danışmanı ve Proje Koordinatörü Mehmet Emin Yıldırım, ihracat destekleri üzerine bilgileri ST Endüstri Radyoda paylaştı.

Bir firma ihracat talebi varsa öncelikle geçmiş ve gelecekteki ihracat hacimlerini incelediklerini belirten Yıldırım, firma daha önce ihracat yapmış mı, hangi ülkelere ihracat gerçekleştirmiş, kaç müşterisi var, hangi yollarla yapmış ve iletişim nasıl kurulmuş gibi soruların cevaplarına baktıklarını söyledi.

PAZARLAMA SÜREÇLERİ DEĞİŞTİ

Yıldırım,”Firmalara daha önce yurtdışına gidip gitmediklerini soruyoruz ve sektörlerinde gerçekten yurtdışına değinmeye gerek var mı bunu tespit ediyoruz.” dedi.

Pandemi süreciyle birlikte çalışma şekillerinde değişiklik yapmak zorunda kaldıklarını belirten Yıldırım, yurtdışına gidiş gelişlerin yasaklanması ile birlikte pazarlama süreçlerinde değişiklik olduğunu kaydetti.

“TİCARET BAKANLIĞI PAZAR ARAŞTIRMASI DESTEĞİ VERİYOR”

Firmaların özellikle yurtdışına gitme konusunda masraftan yakındığını belirten Yıldırım,”Biz daha önce yurtdışı için ayırdıkları bütçe ile daha fazla ülkeye gitmeyi öneriyoruz. Bunuda Ticaret Bakanlığı’nın pazar araştırması desteği ile yapıyoruz.” dedi.

İhracat desteklerinin hepsinin limited ve anonim şirketlerine verildiğini belirten Yıldırım, pazar araştırması desteğini şu şekilde açıkladı; “Bakanlığın bu desteği kapsamında yıllık 10 gezinin %70’ine destek veriliyor. Uçak masrafları, oradaki konaklama gideri, ihtiyaç olursa araç kiralama gibi destekler veriyor.” ifadesini kullandı.

Bu pazar araştırması desteği kapsamında 5 bin dolara kadar bütçe verildiğini belirten Yıldırım, 20 günlük bir iş planını kapsadığını da vurguladı.

MARKA TESCİLİ İÇİN DESTEK

İhracatın bazı yükümlülükler ve zorunluluklar getirdiğini ve bu kapsamda firmanın marka değerine de baktıklarını ifade eden Yıldırım, ihracata başlarken firmaların markalarını tescil etmesinin önemli olduğunu kaydetti.

Yurtdışı marka tescillerinin çok uygun olmadığını bu sebeple firmaların yapmaktan kaçındığını da ifade eden Yıldırım, Ticaret Bakanlığı’nın marka tescili için %50 oranında destek verdiğini açıkladı.

Yıldırım, tanıtım giderlerinin de destek anlamında Ticaret Bakanlığı tarafından karşılığı olduğunu belirtirken, genelde üretici firmaların bazı desteklerde daha avantajlı olduğunu da sözlerine ekledi.