banner1049
x

TEMSİLCİ YOKSA REKLAM DA YOK

Endüstri Radyo'ya konuşan Baysal Sezgin Hukuk Bürosu Kurucusu Avukat Özlem Sezgin Baysal, sosyal medya kanallarına temsilci atama konusunun etkileri üzerine bilgiler verdi.

EndüstrideAra2

Endüstri Radyo’da Etekteki Taşlar programına konuşan Baysal Sezgin Hukuk Bürosu Kurucusu Avukat Özlem Sezgin Baysal, sosyal medya kanallarına temsilci atama konusunun etkileri üzerine değerlendirmede bulundu.

2007 yılından itibaren bu konuda faaliyetlerin yürütüldüğünü belirten Sezgin, “Burada internet ortamında faaliyet gösteren aktörlerin yükümlülükleri denetleniyor. Erişim sağlayıcı, yer sağlayıcılar, içerik sağlayıcılar ve toplu kullanım sağlayıcılar gibi kişileri kapsıyor. İnternet kanunun da aktörler üzerinden bu internet ortamında yapılan yayınlarla  mücadele ediliyordu çünkü burada bir takım içerikler ve erişime engellenmesi gereken konular var.  Dolayısıyla bu aktörlerin üzerinden faaliyetler yürütülüyordu. “ dedi.

TEMSİLCİ BULUNDURMA ZORUNLULUĞU GETİRİLDİ

Temmuz ayında sosyal medyaya ilişkin düzenlemelerin yapıldığını söyleyen Sezgin,  “Bu düzenleme ile birlikte 5. bir aktör hayatımıza girdi; sosyal ağ sağlayıcı. Kanundaki tanımı ile sosyal ağ sağlayıcılar, sosyal etkileşim amacı ile kullanıcılarına internet ortamında görüntü, konum gibi içerikleri paylaşmalarına imkan sağlayan kişiler. Bu düzenleme öncelikle temsilci bulundurma zorunluluğu getirdi. Bu düzenlemeler kapsamında da 5 aşamalı bir yaptırım devreye girdi.  ” ifadesini kullandı.

Türkiye’de vergi vermekle mükellef kişilere temsilci bulundurmayan sosyal ağ sağlayıcıları üzerinden reklam yasağı getirildi diyen Sezgin, şu anda temsilci belirleme noktasında 3 aylık bir sürenin olduğunu da belirtti.

REKLAM VERENLER İÇİN ÖNEMLİ BİR MECRA

Temsilci belirlenmesinin herhangi bir durum olduğunda muhatap bulabilme açısından yararlı olduğunu dile getiren Sezgin, “Kanunen bir takım hak ve özgürlüklere sahibiz. Elbetteki bu sosyal medya platformlarında kimi zaman hukuka aykırı içerikler de paylaşılıyor. Kimi zamanda kişisel haklarımıza zarar verebiliyoruz. Dolayısıyla kullanıcı olarak baktığımızda bir ihlal durumu söz konusu ise bir muhatap bulabileceğiz diyebilirim. “ dedi.

Bu platformların her biri reklam verenler için büyük bir mecra çünkü müşterilerine bu alanlardan seslerini duyuruyorlar diyen Sezgin, temsilci belirlemeyenler için reklam yasağının söz konusu olduğunu da sözlerine ekledi.


 

YORUM EKLE

Robot Zirvesi

Endüstri 40 Zirvesi

Dergiler