Satış 4.0 Dünyası programında Koray İnan’ın sorularını yanıtlayan Eğitmen ve Danışman Zafer Uğur, telefonda etkili iletişim ve satış üzerine ST Endüstri Radyoda değerlendirmede bulundu.

1960'lı yıllara gelindiğinde telefonla iletişim daha yaygın olarak kullanılmaya başlandı diyen Uğur, şirketlerin data elde etmek adına telefonla iletişimi kullanmalarının satış ve pazarlamanın yönünü değiştirdiğini belirtti. 

Uğur, “Bir süre sonra ürünleriniz ile ilgili güncellemelerinizi, gelecekle ilgili olarak tasarladığınız her şeyi etkilemeye başladı. Ben telefonun keşfinin 1960'dan sonraki dönem olduğunu düşünüyorum çünkü müşteri kavramını biraz belirgin hale getirdi.” dedi.

“ZAMAN VE GÖRÜNTÜ ÖNEMLİ”

Telefonla iletişimin yüz yüze iletişim ile karşılaştırıldığında temel farklılıkların bulunduğunu belirten Uğur, telefonla iletişimde görüntü engelinin söz konusu olduğunu söyleyerek bunun bir iletişim engeli olduğunu ve zaman kavramının da bu anlamda önemli olduğuna dikkat çekti.

Uğur, “Bir insanın karşıdaki kişiyi dakikalarca aynı dikkatle dinlemesi neredeyse imkansızdır. Zihnin odaklanabilmesi burada çok önemli.” ifadesini kullandı.

“ETKİLİ İLETİŞİM İÇİN BU MADDELERİ YAPMAK GEREKİYOR”

Telefonda etkili iletişim kurabilmek için neler yapılması gerektiği üzerine değerlendirme yapan Uğur, öncelikle kişilerin bir hedefinin olması gerektiğini ve hangi sektör olursa olsun mutlaka karşı tarafa telefon edilmeden önce 1-2 dakika da olsa hazırlık yapılması gerektiğini belirtti.

Uğur, “Hazırlık psikolojik ve bilgi üzerine kurulmalıdır. Örneğin bir satış yapacaksanız bilgi hazırlığı yapmalısınız. Psikolojik hazırlıkta ise telefon zamanlaması önemlidir. “ dedi.

Telefonla etkili iletişimde önemli olan bir diğer unsurun da duygusal zekanın kullanılması olduğunu belirten Uğur, koçluk becerilerinde yer alan soru sorma ve dinleme kavramlarının mutlaka kullanılması gerektiğinin altını çizdi. 

Uğur, görüşme içerisinde zamanı yönetebilmenin de son derece önemli olduğunu sözlerine ekledi.