ST Endüstri Radyoda Etekteki Taşlar programına konuk olan Believe Academy Kurucusu ve Yönetim Danışmanı Dr. Umut Hulusi İnan, süreç yönetimi üzerine değerlendirmelerde bulundu. Süreç yönetiminin endüstri 4.0 ile birlikte değişime uğradığını ve elektronik bir ortama aktarıldığını belirten İnan, performansların anlık olarak takip edilebildiğini ve bir tek bir tuşla talebin gerçekleştirildiğini vurguladı.  

Süreç yönetimini girdilerden müşteri için değer oluşturan çıktının yaratıldığı faaliyetler dizisi olarak tanımlayan Dr. Umut Hulusi İnan, süreç yönetiminin bir hastane, okul, tekstil işletmesi, sigortacılık ve plastik elektromekanik gibi birçok sektörde karşımıza çıktığını belirtti. İnan, “Hizmet sistemlerine, üretime başladığımız noktada; süreç ve fonksiyon nedir, hangi bileşenlerden oluşur gibi konuları tariflemekle başlarız.  Eskiden tanımlamamızı kağıt üzerinde yapardık. Modern olunca, endüstri 4.0’la birlikte süreçlerin kendileri de konuşmaya başladı.” dedi. 

“BİR TUŞLA TALEP GERÇEKLEŞİYOR”

Endüstri 4.0’a henüz geçilmemiş dönemlerde çizilen ve dökümana aktarılan süreçlerin artık yazımlarla konuşur hale geldiğini kaydeden İnan, Özellikle organizasyonda beyaz yakanın icra ettiği yönetim faaliyetlerinin dijitalize edildiğini sözlerine ekledi. İnan,”Konuyu bir örnekle açıklamak gerekirse; insan kaynaklarında, personelin işe başlaması, oryantasyon, izin işlemleri ve özlük işlemleri gibi yapılması gereken işler bulunur. Eskiden bir form oluşturuluyordu önce amire bu form imzalatılıyordu sonra insan kaynaklarına gidiliyordu vs. süreç bir hayli uzun oluyordu. Şimdi ise süreci iş akış sistemi üzerinde kurguluyoruz. Tek bir tuş ile talebinizi gerçekleştirip, elektronik onaylarla işin yürümesini sağlıyorsunuz.” dedi. Aynı zamanda yapılan iş ile özellikle süreç içerisinde yer alan beyaz yakanın işlemlerini hatasız ve zamanında yürütülmesinin hedeflendiğini söyleyen İnan, hedeflerin sağlanıp sağlanmadığının da kontrolünün kolay bir şekilde yapıldığının altını çizdi. 

“VERİ GİRİŞLERİNDE HATAYA YER YOK”

Modern süreç yönetimini pandemi üzerinden değerlendiren İnan, dünyanın neresinde olursa olsun artık kişilerin evrak imzalamak zorunda olmadığını, uzaktan çalışan kişilerin dijital imza ile işlerin yürütülmesini sağladıklarını belirtti. 
Modern süreç yönetiminin insana karar, destek sistemi olarak yardımcı olduğunu ve excel dosyalarına ya da kağıtlara veri girişi yaparken hata yapılabileceğini ancak arayüz tasarımlarında eğer hatalı veri girersek sistem bize uyarı veriyor. İnan, “ Süreç yönetiminin en önemli tarafı işi anında yapıyor olmanız. İşi yapıp sonradan veriyi girmek gibi bir durum söz konusu değil.” ifadesini kullandı. 

“ÖRTÜLÜ BİLGİ AÇIK BİLGİYE DÖNÜŞMELİ”

İnan, “Kullandığımız akıllı cihazlarla birlikte o kadar çok veri üretiyoruz ki; bunları nasıl işe yarar bilgiye dönüştürdüğümüz önemli. Örtülü bilgiyi açık bilgiye dönüştürmede ki başarımız bizi  belli bir yerlere getirecek çünkü artık en önemli değer; bilgi. “ dedi.

Faaliyetlerden ve süreçlerden yarayışlı bilgiyi seçebilmemiz gerektiğini belirten İnan, sistemleri de buna entegre edebildiğimiz noktada performansın ileriye doğru gittiğini sözlerine ekledi.