TÜSAYDER (Satınalma Profesyonelleri ve Yöneticileri Derneği) ile TEDAR (Tedarik Zinciri Yönetimi Derneği) 19 Ocak’ta ‘Tedarik zincirinde milli satınalma ve markalaşma’ konulu zirve düzenleyecek.

Zirve ile ilgili görüşlerini Endüstri Radyo’da Reel Piyasalar programında paylaşan TÜSAYDER Başkanı Murat Altun, pandeminin etkisiyle birlikte tedarik zincirindeki halkaların dağılma durumuna geldiğini ve birçok tedarikçinin de bu süreçte zor durumda kaldığını belirtti.

“İŞLETMELERE DESTEK OLACAĞIZ”

Altun, bu zor zamanda tedarik zinciri yöneticilerinin dağılan halkaları yeniden toparlamaya ve değişen sürece kendilerini ve işletmelerini adapte etmeye çalıştıklarını söyleyerek yapılacak konferans ile birlikte işletmelere destek olmayı amaçladıklarını vurguladı.

Bu zirve, satınalma ve tedarik zinciri alanında gerçekleştirilecek en büyük konferans olma özelliğini taşıyacak diyen Altun, “Birbiri ile entegre çalışan bu iki mesleğin en büyük sivil toplum kuruluşları olarak bir dayanışma içerisindeyiz. Bu anlamda da bir ilk olma özelliğini taşıyor.” dedi.

“POZİTİF YÖNDE ETKİLENECEK”

Milli satınalma konusunda uzun yıllardır çalışmalar yürüttüklerini belirten Altun, “Kamu ve özel şirket alımları, milli ve yerli satın almaya döndüğü takdirde enflasyon oranını ve cari açık önemli oranda pozitif yönde etkilenecek.” ifadesini kullandı.

Yerli ve milli satınalma konusunda şirketlerin kendi kriterlerine uygun bir şekilde tedarik politikası uygulayabileceklerini belirten Altun, tedarik yöneticilerinin ortak yerlileştirme çalışmaları yapmaları ve uzun vadeli kazan kazan politikası güderek işletmesinin geleceğini dizayn etmeleri gerektiğini vurguladı. 

“MARKALAŞMAYA GEREKEN ÖNEM VERİLMELİ”

Altun, işletmelerin markalaşma konusunda önemli problemleri olduğunu ve inovasyon, dijitalleşme, sürdürülebilirlik konularının tüm işletmeler için hayati önem taşıdığına dikkat çekerek yöneticilerin bu konularda farkındalığı sağlayıp çalışmaların devamını getirmenin markalaşmaya büyük katkıları olacağını sözlerine ekledi.