Reel Piyasalar programında Çetin Ünsalan’ın sorularını yanıtlayan Tech Data Türkiye Pazarlama ve Yeni Nesil Teknolojiler İş Geliştirme Müdürü Kaan Bayram, birçok farklı teknolojinin tek bir noktada toplandığı Nextperience Demo Merkezi’ni Endüstri Radyo’da anlattı.

KATMA DEĞERLİ DİSTRİBÜTÖRLÜK 

Tech Data Türkiye’nin katma değerli distribütörlü bir iş modeli ile çalıştığını belirten Bayram, müşterinin çoğunun IT entegratörleri olduğunu ve yazılım, donanım, güvenlik gibi kategorilerde hizmet aldıklarını söyledi. Bayram, “Şirketimizde sattığımız ürünlerin derin teknik bilgisine sahip teknik danışmanlarımız bulunur. Stoklayıp satma modelinden ziyade ihtiyaç duyulan projelerin mimari yapıları satış öncesi ve satış sonrası hizmet veren bir yapılanma modelidir.  Katma değerli distribütörlüğün bir tarafı böyleyken diğer tarafı da Türkiye’deki kurumlara doğru bir IT/OT yatırımını yapmaları için bir yol göstericilik faaliyeti yürütüyoruz. “ dedi.

ORTAK DİJİTAL ÇÖZÜM

Bayram, Nextperience demo merkezinde yapılan yatırımda kurumlara bu deneyimlemeyi sunabilmek için kendi portföylerinde olan birçok uluslararası markanın çözümünü yerel IOT yazılım üreticileri ve uluslararası şirketlerin kabiliyetlerini bir araya getirerek anlattıklarını kaydetti. Bayram, “Şirketler bizdeki kabiliyetler ile kendi kabiliyetlerini ortaya koyarak dijital dönüşüm yolculuğunda sektörün sorunlarına çözüm olabilirler.” ifadelerini kullandı.

SEKTÖRE YÖN VEREBİLMEK AÇISINDAN ÖNEMLİ

Tech Data Türkiye olarak sadece kendi satış ve dağıtım faaliyetlerinin yanı sıra sektöre doğru yön verebilme ihtiyacı hissettikleri için bu yatırımı yaptıklarını söyleyen Bayram, pazara yeni sunulmuş birçok ürünü şirketlerin kendi çözümleri ile birleştirmeleri açısından önemli olduğunu sözlerine ekledi.