Endüstri Medya Yönetim Kurulu Başkanı Recep Akbayrak, Şirketler Arası Pazarlama programında ‘tanınan marka olma’ konusunda Endüstri Radyo'da değerlendirmede bulundu.

PAZARLAMANIN İKİ FARKLI KİTLESİ VAR

Pazarlamanın iki farklı hedef kitlesi var; biri şahıslar biri şirketler diyen Akbayrak, şahıs odaklı pazarlamada ciddi bir bütçe varsa hedefe ulaşmanın daha kolay olduğunu çünkü orada markanın ön plana çıkarılarak satılmasının sağlanabileceğini belirtti.

Hedef kitle şirketler ise ikna etmek için başka süreçlere ihtiyaç olduğunu ve bu işin matematiğinin olmadığını söyleyen Akbayrak, görünür bir marka olmanın en büyük avantaj olduğunu vurguladı.

VERİLER B2B VE B2C’DE ÖLÇÜLEBİLİYOR

Akbayrak, “Sektörünüzde sıklıkla görülür marka olmayı başarabilirseniz, eğer markanızın da liderliğini ön plana çıkarabilirseniz tercih ediliyorsunuz. Bunun yanında iyi bir stratejinin de mutlaka olması gerekiyor.” dedi.

Akbayrak, bu verilerin ölçülemiyor olduğu düşünüldüğü için fazla bütçe ayrılmadığını vurgulayarak pazarlamanın hem B2B’de hem de B2C’de önemli oranda ölçülebileceğini söyledi.