Çetin Ünsalan’ın hazırlayıp sunduğu Reel Piyasalar programına konuşan Henkel Türkiye Ev ve Bakım Ürünleri Pazarlama Direktörü Işıl Nergiz, tüketim ve sürdürülebilirlik sosyal sorumluluk projesi üzerine ST Endüstri Radyoda bilgiler verdi.

“PROJENİN KATLANARAK DEVAM ETMESİNİ İSTİYORUZ”

Bref markasının Henkel’in bünyesinde 10 yıldır bulunan genç bir marka olduğunu ve bu marka ile birlikte topluma faydalı olabilecek duygusal bir misyon yüklemesi için çalışmalar yaptıklarını belirten Nergiz, “Bref dışı plastikten oluşan içinde tuvalet bloklarının olduğu bir ürün. Plastikler %100 doğada dönüştürülebilir. Biz de madem tüketicimize dönüştürülebilir plastik ürün sağlıyoruz o zaman ilk önce denizlerimizdeki plastiklerden başlayalım dedik.” ifadelerini kullandı.

Nergiz, öncelikle kıyıları temizleme projesi ile başladıklarını ardından da ‘Ferah bir gelecek, Bref’le gelecek’ adı altında ormanları da ilgilendiren bir Bref Ormanı projesine imza attıklarını kaydetti.

Nergiz, “Bu projeyle birlikte Hatay’a 5 bin ağaç diktik. Amacımız bununla yetinmek değil. İki senedir sürdürdüğümüz bu projenin katlanarak devam etmesini istiyoruz.” dedi.

“PROJELERİN İKİ NEDENİ VAR”

Markaların zaten tüketiciye bir fonksiyonel faydası olduğunu belirten Nergiz, “Örneğin, deterjan zaten leke çıkartmak, beyazları korumak  gibi markanın konumlandırılmasına göre değişecek faydası var. Biz bununla yetinmek istemiyoruz.” dedi.

Bu projelerin iki nedeninin olduğunu belirten Nergiz, birinci nedenin markalar arasında ayrışma amacının olması dolayısıyla duygusal fayda denilen işler yapmaya çalıştıklarını ikincisinin ise artık farklı bir kuşağa hizmet ettiklerini ve bu kuşağında faydanın yanında markanın bir hikayesi olmasına dikkat ettiğini ifade etti.

Nergiz, gelecekte uzun süreli marka yaratma konusunda en önemli şartlardan birinin hikaye yaratmak olduğunu vurgulayarak tüketicinin marka seçimi sırasında kimyasal kullanım oranı, marka geçmişi, hikayesi gibi birçok noktaya dikkat ettiklerini de sözlerine ekledi.