Eve İş Götürme programına konuşan KOBİ Büyüme ve Strateji Danışmanı Faruk Şener, KOBİ'ler üzerine ST Endüstri Radyoda değerlendirmede bulundu.

Firmaların başarısı hiçbir zaman tek bir faktörden gelmiyor. Birden fazla faktörün ya da değişkenin aynı anda hizalanması ile ya da arka arkaya devreye alınmasıyla gerçekleşiyor diyen Şener, burada doğru zamanda doğru yerde olmanın da önemli olduğunu vurguladı.

Şener, bu başarının bir plan, öngörü ve strateji içermesi durumunda çok daha iyi sonuçları olabileceğini belirtti.

“İKİ ÖNEMLİ SORUYA CEVAP VERMEK GEREKİYOR”

Şener, “Ticari bir büyümeyi gerçekleştirebilmek için iki önemli soruya cevap vermek gerekiyor. Birincisi doğu işi seçtik mi, ikincisi ise seçtiğimiz işi doğru yapıyor muyuz?”dedi.

Doğru işleri yapmanın strateji ile alakalı olduğunu belirten Şener, işleri doğru yapmanın ise yönetim etkinliği ve verimlilik ile ilgili kavramlar olduğunu ifade etti.

Şener, her iki durumda da Türkiye’de KOBİ’lerin eksikliklerin olduğunu ancak firmaların farkında olması durumunda, destek alarak sorunların aşılabileceğini vurguladı.

“STRATEJİ OLUŞTURMAK YOL GÖSTERİYOR”

KOBİ’lerin strateji oluşturma konusunda eksik yanlarının olduğunu ifade eden Şener, KOBİ’lerin ticaret ve ciro odaklı baktıklarını belirtti fakat belli bir hacmin üstüne çıkmış, rekabet koşulları içerisinde bulunan, bir müşteri kitlesine ulaşmış ve belli satış kanallarını kullanan bir firmanın yaptığı işi daha iyi  yapabilmek ve rakipleri karşısında bir üstünlük sağlayabilmek için mutlaka stratejiye ihtiyacı olduğunu söyledi.

Şener, “Bu strateji firmalara yol gösterir. Pazarın, rakiplerin, müşterinin, satış kanallarının ve çevre şartlarının bütünlüklü bir şekilde değerlendirilmesi gerekir.” dedi.

Şener, başarı için gereken yol haritasının çıkarılmasının da firmalar için son derece önemli olduğunu sözlerine ekledi.