Endüstri Radyo’ya konuşan NY&Co Global Hospitality Consultancy Ar-Ge ve İnovasyon Danışmanı Nilüfer Yücedağ, sürdürülebilirlik ve iklimlendirme konularını inovasyon üzerinden değerlendirdi.

Global anlamda dünyada insanların ‘doğa dostu’ olmaya daha çok özen göstermeye başladığını çünkü iklim krizini ve etkilerini gördüklerini söyleyen Yücedağ, özellikle covid-19 salgını dönemi ile birlikte doğa ile ilişkilerin daha da sorgulanır hale geldiğini belirtti.

TÜKETİCİYE ANLATILMALI

İnsanların alışveriş yaparken veya bir ürünü kullanırken doğa dostu ürünleri tercih ettiğini dile getiren Yücedağ, ürünlerde israfa önem verilmiş mi, nasıl üretilmiş gibi konuların tüketiciler için artık son derece önemli olduğunu ifade etti.

Yücedağ, firmaların doğa dostu ürünler kullanmaya özen gösterse bile bunu tüketiciye yeteri kadar anlatamadığını söyleyerek bu çalışmaların müşterilere anlatılmasının önemli olduğuna dikkat çekti.

SOSYAL SORUMLULUK PROJELERİNE DESTEK VERİLMELİ

Yücedağ,” Örneğin biz,  Turizm Akademisyenleri Derneği olarak ‘Turizm Ormanı’ projesini hayata geçiriyoruz. Diyelim ki, makine üretimi yapan bir firmanız var. Ağaçlandırma projelerine ve bu tür sosyal projelere destek olabilirsiniz.Daha sonra müşterilerine bunun tanıtımı yapabilirler. Tabi ki burada önemli olan yapmış olmak için yapmamak. Bir sosyal girişimcilik projesi ile birlikte personellerini burada görevlendirebilirler. “dedi.

Makine üreten firmaların doğadan uzak olduğu gibi bir kavramın bulunmadığını söyleyen Yücedağ, “Dünyayı doğa ve başka canlılar ile paylaşıyoruz. Tedarikçiler ve müşteriler de artık bu bilinç ile hareket ediyor. İklimlendirme çalışmaları bu anlamda çok önemli. Gelecek nesillere iyi bir doğa bırakmak için bugün ürettiğimiz ürünlere ve yaşam şeklimize dikkat etmek gerekiyor. “ dedi.