SOSYAL MEDYA REKLAMLARI MI, ARAMA AĞI REKLAMLARI MI ETKİLİ?

Endüstri Radyo’da dinleyicilerden gelen soruları yanıtlayan Endüstri Medya Yönetim Kurulu Başkanı Recep Akbayrak, reklam tercihleri üzerine değerlendirmede bulundu.

Enerji Zirvesi

Şirketler Arası Pazarlama programında Endüstri Radyo dinleyicilerinden gelen soruları yanıtlayan Endüstri Medya Yönetim Kurulu Başkanı Recep Akbayrak, “Bütçeden dolayı dijital pazarlamanın her alanında bulunamıyoruz. Sosyal medya reklamları mı yoksa arama ağı reklamlarını mı tercih etmeliyiz?” sorusu üzerine değerlendirmede bulundu.

MÜŞTERİYE HERKESİN ULAŞMA İMKANI VAR

Dijital dünyanın tamamı aynı anda kullanılsa da dijital dünya yine yetersiz kalacaktır diyen Akbayrak, B2B markaları için dijital dünyanın marka değeri açısından ciddi eksiklikleri olduğunu belirtti.

Akbayrak, “Dijital kanalda günlük 5-10 TL'lik bütçelerle bile sizin ulaştığınız potansiyel müşteriye herkesin ulaşma imkanı var. Yani ortaya bir güç koyamıyorsunuz. Bir diğer faktör ise, her türlü reklama ve bilgiye tüketiciler maruz kalıyor. Bu kendisiyle ilgili ilgisiz birçok ürün ve hizmet olabilir. Bunlardan bıkmış olanlar reklamı engelleyici birçok uygulama ile kendileri yönetebiliyor.” dedi.

Böyle bir mecrada erişim gücünün olduğunu ancak farkındalık anlamında bir gücün olduğunu söylemenin çok gerçekçi olmadığını belirten Akbayrak, “Erişim anlamında çok büyük bir fırsat sunuyor ancak çok büyük bir karşılığı yok. Burada önemli olan marka ile hedeflemenin ne kadar örtüştüğüdür.” aıklamsında bulundu.

SATIŞ ODAKLI İSE ARAMA AĞI REKLAMLARI KULLANILMALI

Arama ağı ile birlikte hedeflemelerin kişiler tarafından yapıldığını ve belirli bir hedef kitlesi oluşturulduğunu söyleyen Akbayrak, bu evreden sonrasının önemli olduğunu belirterek sanal ortamda marka ile iletişime geçen müşterilere tekrar reklamın ulaştırılabilmesinin önemli bir fırsat olduğunu vurguladı.

Akbayrak, sosyal medyada aynı bütçe ile daha yüksek etkileşimlerin alınabileceğini söyleyerek hangi mecranın kullanılacağının ürünün türüyle doğru orantılı olduğunu ifade etti.

Akbayrak, “Eğer tercih, reklamı göstereyim, beklentim orada olabildiğince daha fazla gösterim almaksa evet bu durumda sosyal medya kullanılabilir. Ancak, hayır benim bütçem zaten sınırlı daha satış odaklı olmam gerekiyor diyorsanız da arama ağı reklamları kullanılmalı.” dedi.

Güncelleme Tarihi: 02 Mart 2021, 08:51
YORUM EKLE

Robot Zirvesi

Enerji Zirvesi

Dergiler

ST Endüstri Radyo Canlı Yayını