banner1013
x

SON YILLARIN KAVRAMI: DENEYİM PAZARLAMASI

Halkla ilişkiler üzerine bilgiler veren Purple Media Solutions Kurucu Ortağı Bora Güler, deneyimin paylaşılmasının insanlar üzerinde daha etkili olduğunu belirtti.

EndüstrideAra5

Esra Baykal’ın hazırlayıp sunduğu Zamana Kafa Tutanlar programına konuşan Purple Media Solutions Kurucu Ortağı Bora Güler, halkla ilişkiler ve danışmanlık üzerine ST Endüstri Radyoda bilgiler verdi.

Ajans olarak 2014 yılında faaliyete başladıklarını belirten Güler, sektörde bilinen birçok markaya hem üretim hem tanıtım alanında hizmet verdiklerini kaydetti.

DENEYİM ÜZERİNDEN PAZARLAMA MEVCUT

Günümüzde deneyim pazarlaması önemli bir kavram olarak karşımıza çıkıyor diyen Güler, “Halkla ilişkilerin henüz sosyal medya var olmadan okuyuculara neyin pazarlanması gerektiğini sunan bir hizmetti ve klasik medya araçları ile yapıldı. Halkla ilişkilerde dijitalin hayatımıza girmesiyle birlikte formasyon değiştirdi.” dedi.

Güler, reklamda markanın veya ajansın kendi bakış açısını ürün üzerinden pazarlarken, halkla ilişkilerde bunun deneyim üzerinden yapıldığını ve kriz, itibar yönetiminin bulunduğunu kaydetti.

PANDEMİ İLE BİRLİKTE ŞİRKETLERİN FARKINDALIĞI ARTTI

Pandemi süreci klasik medya kanallarının var olduğunu insanlara hatırlattı diyen Güler, “Evlere kapandığımız dönemde televizyon izleme oranları arttı. İnsanların birçoğu kitap ve dergi okumaya başladı. Dolayısıyla PR’ın ilişkili olduğu mecralar daha fazla tüketilir oldu.” dedi.

Güler, 2020 yılının özellikle PR tarafında şirketlerin farkındalığının arttığı bir yıl olduğunu belirtti.

Bir marka olarak sosyal medya kullanmanın önemli olduğunu çünkü atılan her adımın anında tüketiciyle buluştuğunu belirten Güler, sosyal medyayı yönetmesinin basit ancak stratejisi zor bir alan olduğunu ifade etti.


 

Güncelleme Tarihi: 11 Aralık 2020, 10:06
YORUM EKLE

Enerji Zirvesi

Endüstri 40 Zirvesi

Dergiler