Reel Piyasalar programına konuşan TÜMSAŞ CEO’su Orkun Tosun, verimlilik odaklı iş teknolojileri üzerine Endüstri Radyo’da değerlendirmede bulundu.

VERİMLİLİĞİ ARTIRMAK İÇİN KULLANILIYOR

Sıra sistemleri üzerine bilgi vererek söze başlayan Tosun, kalabalıkların olduğu, düzenin gerektiği her yerde gerekli olan sistemden bahsedildiğini belirtti.

Sıra ve verimlilik konusunun önemli olduğuna vurgu yapan Tosun, kaos ortamında hem hizmet almak isteyen hem de hizmet vermek isteyen kişilerin verimliliklerinin düştüğünü söyledi.

Tosun, “Şöyle bir ortam düşünün; insanlar sıraya girmeden işlerini yaptırmaya çalışıyorlar. Her taraftan evrak uzatılıyor, bir şey sorabilir miyim diye araya giriyor. Böyle olduğu zaman verimlilik denen şey ortadan kalkıyor. Hem müşteri için hem de çalışan için sıkıntılı süreç gelişiyor. Dolayısıyla hata oranları da yükseliyor. İşte sıra sistemlerini buraya koyduğunuz zaman verimlilikte artıyor.” dedi.

İSTATİKİ VERİ OLUŞTURULUYOR

Çoğu kişi bilet alıp sıraya girme olarak düşünüyor ancak bu böyle değil diyen Tosun, “Arkasına baktığınız zaman çok büyük istatiki veri oluşturuyoruz. Donanım kısmı ile baktığınızda, müşteri ilk geldiğinde bir bilet makinesi ile karşılaşıyor ve işlemine göre bilet alıyor. Biz bunun kaçta alındığı, neresi için alındığı gibi bilgileri topluyoruz. Bekleme süresinin ne kadar olduğunu da görebiliyoruz. Bu istatikleri topladığınızda hangi saatlerde daha fazla yoğunluk olduğunu görüyoruz.” dedi.

Tosun, kişilerin bu şekilde tanındığını da belirterek kişinin yılda kaç kere işlem yaptırdığının, bekleyip beklemediğinin bilgisinin kaydedilebileceğini de ifade etti.