SERVİS HİZMETİNDE EN ÖNEMLİ KONU, GÜVEN

Satış sonra servis hizmeti üzerine bilgiler veren Autogropuppe Yönetim Kurulu Başkanı Barış Özkan, insanların güvenini kazanmanın en önemli konu olduğunu belirtti.

Robot Zirvesi

Reel Piyasalar programında Çetin Ünsalan’ın sorularını yanıtlayan Autogrouppe Yönetim Kurulu Başkanı Barış Özkan, otomotiv ve satış sonrası servis sektörü üzerine Endüstri Radyo’da bilgiler verdi.

Her otomobilin ihtiyacı farklı ancak bütün otomobillerin düzenli aralıklarla bakım faaliyetlerinin olması gerekiyor diyen Özkan, satış sonrası servis hizmetlerinin tüm otomobiller için uygulanmasının önemine dikkat çekti.

EMİN OLUNAN HİZMET SATIN ALINIYOR

Kovid-19 salgını ile birlikte gelişen süreçte tüm sektörlerin bu durumdan etkilendiğini söyleyen Özkan, ancak servis hizmetleri sektörünün kısmen daha az etkilendiğini belirtti. 

Özkan, “Türkiye’de artık otomobil satın almak meşakkatli olmaya başladı. Şüphesiz alındığı zaman da belli bir faydayı sağlayacak kadar hep düzenli olarak kullanmak istiyor insanlar. Bu gayet doğal bir şey çünkü otomobil satın almak pahalı bir şey Türkiye'de. Değişen teknoloji, müşteri ihtiyacı, otomobil yapısı eskisi gibi değil. Dolayısıyla insanlar yüzde 100 emin olukları hizmeti satın almak istiyorlar ve ona göre bir maliyet bekliyorlar.” dedi.

Özkan, teknolojinin gelişmesi ile birlikte insanların tercihlerinin de değiştiğini vurguladı.

SEKTÖRDE REKABET ÇOK FAZLA

Satış sonrası servis hizmetinde insanların güvenini kazanmak gerekiyor diyen Özkan, “Bu çok önemli bir şey çünkü herkes otomobile ailesiyle beraber biniyor. Ailesini emanet ettiği otomobilin de son derece güvenli olmasını istiyor. Dolayısıyla bizim insanlarda bu algıyı uyandırmak için yapmamız gereken çok şeyler var.” dedi.

Aynı zamanda sektörde rekabetin de çok fazla olduğunu söyleyen Özkan, pek çok firmanın bulunduğunu ve farklı işler konusunda uzmanlaşmış firma sayısının piyasada yer aldığını belirterek maliyetlerin de buna oranla arttığını ifade etti.

Özkan, “Bu fiyatlamayı sabit tutarken şüphesiz gelişen teknolojiyi takip edebiliyor olmanız lazım. Otomobillerdeki elektronik birleşme oranı arttıkça buna uygun çözümleri kendi servislerinde uygulayabiliyor olmanız lazım. Bu da bir ilave maliyet demek.” açıklamasında bulundu.

Özkan, ayrıca sadece kullanılan ekipmanların değil çalışan kişilerin de önemli olduğuna dikkat çekti.


 

Güncelleme Tarihi: 16 Şubat 2021, 14:55
YORUM EKLE

Robot Zirvesi

Endüstri 40 Zirvesi

Dergiler

ST Endüstri Radyo Canlı Yayını