Pazarlama stratejisi oluşturmada sektörlerdeki pazar payı, piyasa fiyat ortalaması gibi verileri sağlıklı şekilde nasıl elde ederiz sorusuna cevap veren Akbayrak, bu konuda %100 bir veriye sahip olmak imkansıza yakın ancak mutlaka yapılabilecek ve doğruya yakın stratejiler geliştirilebiliyor açıklamasında bulundu.

“YARDIM İSTEYEN BİR ÜSLUP KULLANILMALI”

Strateji olarak bilgi toplayabilmek için temelde samimiyetin olması gerektiğinin altını çizen Akbayrak, “Potansiyel müşterimiz ile ihtiyaç duyduğumuz veriler için yardım isteyen bir üslupla kolay katılım gösterilebilecek basit bir anket hazırlamak da fayda var.” dedi.

Akbayrak yapılacak ankette dikkat edilmesi gereken konuları ise şöyle sıralıyor; “Biz hangi verinin peşindeyiz, yerli veya yabancı ürün mü tercih ediliyor, ürünün performansı mı yoksa fiyat mı önemli, ilk tercihler hangisinden yana oluyor gibi herkesin kolayca anlayabileceği anket soruları ile pazar araştırması yapmak gerekiyor.” ifadesini kullandı.

“SAMİMİ BİR YAKLAŞIM OLMALI”

Akbayrak aynı zamanda bu soruların çok önemli ve değerli olduğunu, sadece pazar araştırması için kullanılacağını ve başka bir amacın olmadığını samimi bir yaklaşımla karşı tarafa anlatmak gerektiğinin altını çizerek bu şekilde yapılan bir ankete kişilerin mutlaka karşılık verdiğini belirtti.

Bu mailin toplu bir şekilde değil teker teker müşteri potansiyeline gönderilmesi gerektiğini vurgulayan Akbayrak, müşteri içerisinde yüzdelik bir veri toplanmaya çalışıldığını belirtti.

Bu anket, pazarın tercihleri konusunda bir fikir veriyor diyen Akbayrak, ikili görüşmeler ile samimi bir şekilde fiyat yanıtları alınması gerektiğini ve buradan çıkarılan stratejiden de pazarlama konumlandırmasının yapılabileceğini sözlerine ekledi.