Şirketler Arası Pazarlama programında Endüstri Radyo dinleyicilerinden gelen soruları yanıtlayan Endüstri Medya Yönetim Kurulu Başkanı Recep Akbayrak, “Şehir dışındaki firmaları müşteri portföyümüze katmak için neler yapmak gerekiyor?” sorusu üzerine değerlendirmede bulundu. 

“SEKTÖREL ODAKLANMA GEREKİYOR”

Sektörel odaklanma gerekiyor diyen Akbayrak, “Sadece bir sektöre hitap ediyorsa, yakın çevrelerden başlayıp il il odaklanma yapmak daha hızlı sonuç verecektir. Ayrıca ihtiyaç olduğunda, müdahale etmek gerektiğinde müşteri ilişkilerini yönetmek açısından daha fırsat oluşturacaktır.” açıklamasında bulundu.

Bunun daha spesifik olduğunu söyleyen Akbayrak, “Biz şöyle öneriyoruz; sizin ürününüz yine tek ama sektör kullanım sayıları daha fazla. İşte o zaman ‘Benim ürünüm her sektörde kullanılıyor.” diye pazarlama iletişimi yapmadan her sektör için ayrı ayrı pazarlama iletişimi kurgulamak gerekiyor.” ifadelerini kullandı.

“SONUNDA SATICIYA İHTİYAÇ VAR”

Akbayrak, pazarlama iletişiminin farkındalık, rekabet yönetimi ve fiyat açısından avantaj sağladığını belirterek bunun işin ilk aşaması olduğunu ve B2B’de yeterli olmayıp mutlaka işin sonunda satıcılara ihtiyaç olduğunu vurguladı.

Akbayrak, satıcıların müşteri ilişkileri yönetimi yapmasının önemli olduğunu da sözlerine ekledi.