SEÇİM KAMPANYALARINDA DİYALOG İLETİŞİMİ KURULMALI

Seçim kampanyası analizlerinde araştırmanın önemli olduğuna dikkat çeken Fayda Müşteri İlişkileri Direktörü Özgür Metin, diyaloğa yönelik iletişim kullanılması gerektiğini belirtti.

SEÇİM KAMPANYALARINDA DİYALOG İLETİŞİMİ KURULMALI
Endüstri 40 Zirvesi

Zamana Kafa Tutanlar programında Esra Baykal’ın sorularını yanıtlayan Fayda Müşteri İlişkileri Direktörü Özgür Metin, seçim kampanyası analizleri üzerine Endüstri Radyo’da bilgiler verdi.

Siyasi iletişimde çok farklı dinamiklerin devreye girebildiğini söyleyen Metin, ticari bir marka nasıl yönetiliyorsa aynı dinamiklerin burada da kullanılmasının önemli olduğuna dikkat çekti.

Ayrıca tamamen diyaloğa yönelik bir iletişiminde bu noktada önemli olduğunu belirten Metin, sözlerine şöyle devam etti:

“Halkla, tüketici ile onları sorgulamadan insani bir iletişime girdiğinizde karşılığını alırsınız. Ancak eleştirel bir noktadan yaklaşırsanız otomatik olarak görmezden geliniyor. Biz ise tamamen çözüm ve proje odaklı çalışmalarımızı yürütüyoruz.” dedi.

“SEÇMENE İKİ SORU YÖNELTTİK”

Yerel seçim kampanyalarında kahraman olarak belediye başkan adaylarını koyduklarını söyleyen Metin, araştırma gruplarının topladıkları verilerin önemli olduğunu belirtti.

Metin, “Geçtiğimiz seçimlerden önce yürüttüğümüz kampanyada bir araştırma süreci yaşandı. Araştırma şirketi ile birlikte iki tane soru yönelttik. Birincisi, kentin en büyük sorunu nedir? Bu açık uçlu bir soruydu ve istenilen şey yazılabilirdi. İkincisi ise, Belediye Başkanı olarak nasıl birisini görmek istiyoruz? İstanbul’da çıkan profil Ekrem İmamoğlu’nu tarif ediyordu. Ankara’da çıkan profil Mansur Bey’i tarif ediyordu. Projeler konusunda da şu konuda bir projeye ihtiyaç var dediğimiz noktada belediye başkan adayları bunu dikkate alarak seçim vaatlerinin içeriğine dahil ettiler. Bu vaatlerde teker teker gerçekleşiyor.” dedi.

Araştırmanın sadece siyasal iletişimde değil, iletişimin her alanında çok önemli olduğuna dikkat çeken Metin, “Veri ile beraber biz kendi deneyimimizi ortaya koyacağız. Geçmişte gördüğümüz müşterinin bilmediği ama bizim bildiğimiz bir takım araştırmalarla karşılaştırarak eğrisine doğrusuna bakacağız. Yurt dışında hangi trendler var buna bakacağız ve müşteriye bir yol çizeceğiz.” açıklamasında bulundu.

Metin, seçim kampanyaları analizinde araştırmanın önemli olduğunu vurguladı.

Programı buradan dinleyebilirsiniz.
 

Güncelleme Tarihi: 27 Nisan 2021, 08:13
YORUM EKLE

Proses Zirvesi

Enerji Zirvesi

Dergiler

ST Endüstri Radyo Canlı Yayını