Koray İnan’ın hazırlayıp sunduğu Satış 4.0 Dünyası programına konuk olan Milenyum Danışmanlık, Mentor ve Danışman Kenan Berkdemir, satış, üretim ve satın alma alanlarında değerlendirmelerini Endüstri Radyo’da anlattı.

Satış, üretim ve satın alma süreçlerini bir işletmenin dengesi olarak tanımlayan Berkdemir, bu 3 unsur içerisindeki denge ve uyumun işletmelerin sürdürülebilirliği ve yaşam döngüsünde etkili olduğunu belirtti.

PLANLAMA DENGEYİ İYİ YÖNETMELİ

İşletmelerin yapıların itme ve çekme ile ilgili yalın üretim teknikleri vardır diyen Berkdemir, “Üretimde aynı mantık geçerlidir. Birisi mutlaka itici olacak birisi de mutlaka çekici olacak demektir.  Eğer  bizim satış koşullarımız ya da satış niteliklerimiz müşteriden gelen talep yönünde ise bir çekim var demektir. Dolayısıyla satış bu noktada üretimi çekmeye başlar, üretim de satın almayı çeker. Bu üçlü birbiriyle o kadar iyi ilişkide olmalı ki, çekim sırasında senkronizasyon problemi yaşanmaması gerekiyor. “ dedi.

Berkdemir, bu senkronizasyonu planlama sağlar diyerek, planlamanın bu dengeleri çok iyi yönetmesi gerektiğini belirtti.

SATIN ALMA VE SATIŞ ARASINDA FARK VAR

Satın alma ve satış arasında teknik olarak aynı işlemler yapıldığı için farklılık bulunmadığını söyleyen Berkdemir, satın alma ve satış arasında psikolojik olarak farklılıkların bulunduğunu belirtti. Berkdemir, “Satın alma davranışı ile satış davranışı birbirinden çok farklı. Dolayısıyla burada o iki davranışı, iki psikolojiyi çok iyi ayırt etmemiz gerekiyor. Koçluk ve mentorluk çalışmaları satışta nasıl uygulanıyorsa aynı mantık içerisinde satın almada da çok net bir şekilde uygulanması lazım.” dedi.

Berkdemir, tedarikçiler ile ilgili destek alınacak durumların ortaya çıktığını da belirtti.