Can Karadut’un hazırlayıp sunduğu Eve İş Götürme programının bu bölümünde KOBİ Satış ve Pazarlama Danışmanı Dr. Volkan Şen konuk oldu. Şen pazarlama 4.0 kavramı üzerine değerlendirmelerde bulundu.

Sanayi devrimi, elektrik kullanımı, bilgisayarlı üretim ve robot teknolojisi ile endüstride yaşanan gelişmelerin pazarlamada da etkili olduğunu belirten Şen, bu gelişmelere bağlı olarak günümüzde pazarlamanın da evrimleştiğini, sadece fiziksel bir satışın değil sanal dünyada da pazarlama çalışmalarının bulunduğunu ifade etti. 

Şen, “ Dijital pazarlama ile geleneksel pazarlama artık birlikte yürütülüyor. Başarılı olabilmek için sadece bir tanesi yeterli değil.” dedi. 

“KOBİ’LER FARKINDA OLMALI”

Dünyada teknolojik gelişmeler yaşandıkça insanların hayatının da değiştiğini ve firmalarında buna ayak uydurmak için çalıştığını belirten Şen, müşterinin marka ve ürünler ile sürekli iletişim halinde olduğunu da sözlerine ekledi. 

Şen,” Bu kavramı bir metafor ile anlatmak gerekirse; içinde bulunduğumuz teknoloji henüz zamanda yolculuk yapmamıza olanak vermiyor. Fakat mekanda yolculuk yapabiliyoruz. Örneğin; sizinle konuşurken tıpkı bankadaymışım gibi telefondan havale yapabiliyorum veya bir yemek siparişi verebiliyorum sanki restorandaymışım gibi. Dolayısıyla şu anda büyük tüketiciler olarak mekanlar arasında bir özgürlüğümüz var.” dedi. 

Farkındalığı özellikle KOBİ’ler için oluşturmaya çalıştıklarını belirten Şen, sanal dünyada eksik kalan firmaların rekabette geri kaldığına dikkat çekti.

“SATIŞ NOKTASININ KARŞILIĞI BİR WEB SİTESİ”

Şen, “Her dönem farklı kavramlar ortaya çıkabiliyor bugün de en çok duyduğumuz kavram dijital pazarlama. KOBİ’lerin burada yaptıkları bir yanlış var. Dijital pazarlama denince sadece sosyal medya hesabından pazarlama olarak düşünüyorlar. Uzmanı olmayan kişilere bu hesapları emanet etmek, fırsatı geri çeviriyor.” dedi.

Dijital pazarlamayı satış noktasının sanal dünyada karşılığı olarak tanımlayan Şen, bir web sitesi açmanın ilk aşama olduğunu kaydetti. Açılan web sitesine her gün yenilikler eklemek ve müşteriyi sanala çekmek için çalışmalar yapılması gerektiğinin de altını çizdi.