SATIŞ EKİPLERİ İÇİN MOBİL ASİSTAN UYGULAMASI

Satış ekiplerinde dijital dönüşüm üzerine değerlendirme yapan EKMOB Kurucu Ortağı Sunay Şener, satışta ikili ilişkilerin kurulmaya devam edeceğini belirterek kişilerin dijital dönüşüme hızla adapte olduğunu söyledi.

Endüstrideara

Etekteki Taşlar programında Hakan Ömer Gider’in sorularını yanıtlayan EKMOB Kurucu Ortağı Sunay Şener, satış ekiplerinde dijital dönüşüm üzerine Endüstri Radyo’da bilgiler verdi.

Kovid-19 salgını dönemi ile birlikte önümüzdeki 20 yıllık dijital dönüşümün 2 yıl içerisinde gerçekleşeceği öngörülüyor diyen Şener, kişilerin iş yapış şekillerinin de büyük oranda değiştiğini belirtti.

“HIZLI ADAPTE OLDUK”

Şener, “Bu duruma hızlı adapte olduk. Proaktif olmayı seçtik. Bu süreçte müşterilerimizle yan yana ve sıkı bir iletişimde olmayı tercih ettik. Bizim iş kolumuz saha satış. Zoom, Tims, telefonla görüşmede satış yapabilme gibi özellikler kattık. Ben bu dönemi firmalar tarafında değerlendirirken aslında şunu görüyorum; süreç öyle bir geldi ki bütün toplantılarımızı online yapabilir duruma geldik. Altyapılar olmasaydı bugün daha farklı bir sürece bakacaktır. Dijital dönüşüm zorunluluk olduğu zaman şirketler de hızla ayak uydurabiliyor.” dedi.

Önceden çok zaman harcanan işlerin şu anda küçük bir video konferans ile çözüldüğünü belirten Şener, “Bu algı üst yönetimlerden esnafımıza kadar inmiş durumda. Bundan sonra dijital kaynakların daha verimli ve efektif kullanıldığını düşünüyorum.” ifadesini kullandı.

SATIŞTA İKİLİ İLİŞKİLER KURULUYOR

Dijital dönüşüm ile birlikte elimizdeki mobil cihazlar sayesinde çok rahat bir şekilde ekiplerimizle anlık iletişim kurabiliyor ve iş yapış şekilleri üzerinde hızlıca modere edebiliyoruz diyen Şener,  şirketlerin birçok kanaldan müşterilerine dokunmak zorunda olduğunu vurguladı.

Şener, birçok meslek konunun yapay zeka nedeniyle tehdit altındayken satışın bu tehdidin hiçbir alanında yer almadığını çünkü satışın ikili ilişkiler üzerinde ilerlediğini söyledi.

SATIŞ ESNASINDA VERİLER GİRİLİYOR

EKMOB’u mobil asistan gibi konumlandırdıklarını belirten Şener, “Mobil asistan, gün içerisinde takvimini organize eden, ziyaretlerini hatırlatan, daha önceki ziyaret ettiği müşterilerle geriye dönük aktiviteleri tutmasını sağlayan, bir lokasyona gittiğinde oraya ait daha önce gitmediği müşteriler veya satışlar hakkında bilgi veren bir asistan.” dedi.

Şener, geleneksel satışta kişilerin gün içerisinde raporlarını hazırlamak zorunda olduklarını belirterek bu uygulama ile satış esnasında verilerin girilmesini sağladıklarını ve raporların sonradan hazırlanmasının ortadan kalktığını sözlerine ekledi.
 

Güncelleme Tarihi: 20 Şubat 2021, 13:18
YORUM EKLE

Proses Zirvesi

Endüstri 40 Zirvesi

Dergiler

ST Endüstri Radyo Canlı Yayını