Satış 4.0 Dünyası programına konuk olan Metro Toptancı Market Satış Ekibi İş Geliştirme Yöneticisi Erbil Aksu, satış ekibi yönetimi üzerine Endüstri Radyo’da bilgiler verdi.

İNSAN VE SATIŞ EKİBİNİ GÜÇLENDİRECEK ARAÇLAR ÖNEMLİ

Satış ekibi yönetiminde iki önemli unsur var diyen Aksu, bu unsurları insan ve satış ekibini güçlendirecek araçlarla birlikte ticari bir taraf olarak açıklıyor. 

İnsan olgusunu da ekip ve performans yönetimi olarak ikiye ayıran Aksu, ekip yönetiminde işlerin nasıl planlandığı, ekibin nasıl yönetildiği, çalışma yapısının nasıl olduğu ve gelişen dünyada hangi sistemlerin ve teknolojilerin kullanıldığının önemli olduğuna vurgu yaparak performans yönetiminde ise personellerin hangi yetkinliğe sahip olduğu, ne gibi eğitimler verildiği, koçluk ve mantorluk tarafında nelerin yapıldığının önemli olduğunu kaydetti.

Ticari tarafta ise satış ekibine hangi araçların verildiğinin önemine vurgu yapan Aksu, “Bu sektör olarak değişebilir ancak satış ekibi satış için müşterisine gittiğinde neler sunacak bunlar önemli. Çek kampanyaları olabilir, özel ve farklı kalite avantajlar olabilir. Satış ekibine verilecek tüm bu araçlar bir adım öne götürecektir.” dedi.

DUYGUSAL ZEKA VE ANALİTİK BAKIŞ AÇISI GEREKİYOR

İyi bir satış ekibi için doğru kişileri seçmek gerekiyor diyen Aksu, “Satış ekibinin tecrübesi, ürün bilgisi, sektöre yatkınlığı olması gerekiyor. Ancak en önemli şey, duygusal zeka ve iletişim tarafının güçlü olması. Yıllardır satışta en temel noktalardan biri çünkü empati tarafının güçlü olması gerekiyor. Değişen dünya ile birlikte analitik bakış açısı da önemli hale geldi. Detayları birleştirerek bir bütün oluşturabilmek gerekiyor. Karşı tarafın istediği, beklediği şeylerle  eldeki detaların birleştirilip ortaya sunulabilmesi önemli. Bu iki kavram satışta olmazsa olmazlar arasında.” açıklamasında bulundu.

Aksu, satış ekiplerine verilen eğitimin önemli olduğuna da vurgu yaparak eğitimde edinilen bilgilerin davranışa dönüşmesi gerektiğini ve pozitif yansımanın ölçülmesinin doğru olacağını dile getirdi.