Şirketler Arası Pazarlama programında Endüstri Radyo dinleyicilerinden gelen soruları yanıtlayan Endüstri Medya Yönetim Kurulu Başkanı Recep Akbayrak, “Şirketler arası pazarlama yapan belgelendirme ve danışmanlık firmasında satış uzmanı olarak çalışıyorum. Firma sahibimiz sıfırdan firma aramaları yapma konusunda bize baskı yapıyor. Ancak ben bunun ayrı bir call center personeli tarafından yapılmasını istiyorum. Yeri geliyor tahsilat takibi ve tahsilini bize yaptırıyor, referans yöntemi ile ilerliyorum. Enerjimi kazanıp nasıl satışımı arttırabilirim?” sorusu üzerine değerlendirme yaptı. 

Satış ekibinden satışın bitirilmesi yani kapatılması, pazarlama ekibinden ise talep oluşturması bekleniyor diyen Akbayrak, tüm bunların ardından da satış destek faaliyetinin yürütülebileceğini belirtti.

BU YÖNTEM DAHA MALİYETLİ

Akbayrak, “Data toplamak, internetten data bulmak, bu data ile doğru kişiyle iletişim kurmak bunların hepsi pazarlamanın işi olmalı. Pazarlamanın vaktinin buna yetmeyecek kadar yoğunluğu oluştuysa da satış destek ekibinden bu konuda hizmet verilebilir. Bu noktaya kadar satış ekibini bu işin içerisine entegre etmek çok pahalı bir yöntem.” dedi.

Bu yöntemin maliyetinin daha fazla olduğunu belirten Akbayrak, şirketler arası pazarlamada aslolanın data yönetimi olduğunu ve orta ve küçük ölçekli işletmelerin en kolay yapabildiğinin sektörel odaklı data oluşturmak olduğunu söyledi.

SATIŞI AYRI BİR DEPARTMAN OLARAK GÖRMELİ

Akbayrak, “Datayı oluştururken satış yerine pazarlama ekibinden hizmet beklediğimizde, ona hangi stratejide gideceğini de pazarlama çalıştığı için, sorunların çözülebileceği bir pazarlama stratejisi geliştiriyoruz.” dedi.

Akbayrak, pazarlama departmanının doğru datayı bulup, iletişimini kurduktan ve ön bilgi verdikten sonra satış ekibinin devreye girmesinin daha kısa sürede müşterilerle iletişim kurumasına neden olacağını ve satışların da o evrede artacağını belirtti. 

Akbayrak, satışı bir departman olarak değerlendirmenin daha iyi olacağını da sözlerine ekledi.