Etekteki Taşlar programına konuşan Valorem Team Danışmanlık ve İnovasyon Ürün Müdürü A. Kerem Tekelioğlu, sanal dünyada satış üzerine Endüstri Radyo’da değerlendirmede bulundu.

Koronavirüs salgınının insanlara çok şey öğrettiğini söyleyen Tekelioğlu, satışın salgın süreciyle birlikte başka bir platforma doğru kaydığını söyleyerek bu sürece adapte olmak gerektiğini belirtti.

ŞİRKETLER MUTLAKA DİJİTAL PLATFORMLARDA YER ALMALI

Mevcut ürünü en son kullanıcı tüketiciye satmak için dijital platformlarda mutlaka var olmak gerektiğini belirten Tekelioğlu, bu konuda kendini geliştirmeyen firmaların uzun soluklu olmasının zor olduğunu söyledi.

Tekelioğlu, “ Pandemi ile birlikte birçok sektör büyüdü; kimya, gıda, lojistik gibi Ancak turizm sektörü küçüldü. Fakat şöyle bir durum oldu turizm sektöründe; insanlar şu anda bir yere gidemediği sanal ortamda Göbeklitepe, Kapadokya gibi yerlere turlar başladı. İnsanlarda ücretini ödeyerek nefis bir anlatımla buraları geziyor. Bu sektörde aslında yeni bir yaklaşım. Yani şunu söylemek istiyorum; bu sektörlerde bile dijitale doğru bir kayma varsa diğer sektörlerin sanal ortamdan satış yapmamaları gibi bir durum olamaz.” dedi.

Online alışverişlerde siteler arasında rekabetin de arttığını söyleyen Tekelioğlu, özellikle pandemi dönemi ile birlikte insanların istedikleri ürünün en ucuz fiyatlısını almaya özen gösterdiklerini belirtti.

NET BİLGİLER KISA SÜREDE VERİLMELİ

B2B’de, sanal dünyada müşteri ile buluşmak için yapılması gerekenler üzerine de bilgiler veren Tekelioğlu, dijitalde insanlarla iletişimin çok güçlü olmasını söyleyerek başta ses tonu, mimik ve hareketlerin önemli olduğunu söyledi.

Tekelioğlu ayrıca sanal ortamda sürenin kısıtlı olduğunu vurgulayarak verilecek mesajın net bir şekilde ortaya konulması gerektiğini ifade etti.