SAHA SATIŞ OTOMASYON SİSTEMLERİNE AĞIRLIK VERİYOR

Saha satış otomasyon sistemleri üzerine çalışmalar yaptıklarını söyleyen Bilgera Yazılım CEO’su Umut Sevin, bulut sistemler üzerine yaptıkları faaliyetleri Endüstri Radyo'da anlattı.

Robot Zirvesi

Eve İş Götürme programına konuşan Bilgera Yazılım CEO’su Umut Sevin, bulut tabanlı sistemler Endüstri Radyo’da değerlendirmede bulundu.

2007 yılında Türkiye’de kurulan ve 2017 senesinden itibaren Amerika’da faaliyet gösteren Bilgera Yazılım, Türkiye’de üretilen ürünleri Amerika’daki müşterilerle buluşturuyor. 

Covid-19 salgının ilk ortaya çıktığı zamanlarda yazılım sektörünün diğer sektörlere göre avantajlı konumda olduğunu ve evden çalışma modeline hemen geçildiğini söyleyen Sevin, “Yazılım sektöründe bizim gibi teknoloji firmalarının uzaktan çalışma altyapıları var. Biz daha önce de bu modele alışkın bir firmayız. Kodların geliştirilmesi, bunlarla ilgili platformların müşterilerle buluşturulması gibi aşamalarda uzaktan devam ettik. Fakat diğer tarafta müşteri destek bölümüne çok fazla vakit ayırdık. Sahada çalışan uygulamayı kullanan ekipler var, herhangi bir sorunda ekipler müdahale ediyor. Bu süreçte ekip arkadaşlarımız evden destek vermeye başladı. Bu sebeple bulut sistemli yazılımlara geçiş yaptık.” dedi.

“BULUT SİSTEME GEÇİŞ YAPTIK”

Bu süreçle birlikte yazılım tarafında bir değişim olduğunu dile getiren Sevin, “Bilgera 2007 yılında ilk kurulduğunda İOS ve Android tarafına bir geçiş vardı. Bu geçişi o dönemde çok iyi değerlendirdik. 2015 yılına geldiğimiz zaman benzer bir değişim bulut teknolojileri tarafında oldu. Bizim platformumuzu kullanmak isteyen müşterilerimiz bir sunucu yatırımı yapmak durumundaydı.Bizim onların lokasyonlarına gidip kendi uygulamamızı kurma zorunluluğumuz vardı. Örneğin, Mısır’dan bir müşteri aradığında gidip o işlemi halletmek masrafa neden oluyordu.” ifadesini kullandı.

2015 yılında bütün yapıyı bulut tabanlı sisteme taşıdıklarını belirten Sevin, bu sistemle müşterilerin kendi sunucularını barındırmak zorunda olmadığını belirtti. Sevin, “Bütün operasyonel yükü biz alıyoruz. Sunucularla ilgili yapıyı arka tarafta biz hallediyoruz.” dedi.

Sevin, Türkiye'de olabildiğince çok platformu barındırma ve müşteri taleplerini karşılama gibi bir yaklaşımın hakim olduğunu ancak Amerika’da belli bir alanda odaklanıp o işi çok iyi yapma yaklaşımının olduğunu belirterek elektronik ticaret ve B2B’nin çok önde olduğunu vurguladı.

SAHA SATIŞ OTOMASYON SİSTEMLERİ

Bir ürünün üretiminden rafa gelişine kadar aradaki bütün yapının dijital platforma taşıma işlemini yaptıklarını söyleyen Sevin, saha satış ekibinin performansını analiz etme, doğru ürünün doğru yerle ve fiyatla pozisyonlanması gibi sistemin gerekliliğine göre faaliyet yürütüldüğünü belirtti.

Sevin, ayrıca verimliliği artırıcı çalışmalar yaptıklarını söyleyerek saha satış otomasyon sistemlerini, bununla alakalı mobilite süreçlerini ve B2B süreçlerini iyi yaptıklarını ve buna odaklandıklarını da sözlerine ekledi.


 

YORUM EKLE

Robot Zirvesi

Endüstri 40 Zirvesi

Dergiler

ST Endüstri Radyo Canlı Yayını