Bahar’la İş Dünyası programına konuşan İkiziz Prodüksiyon Reklam ve Halkla İlişkiler Ajans Başkanı Hüseyin Önder, reklamcılık sektörü üzerine ST Endüstri Radyoda değerlendirmelerde bulundu.

İkiziz Prodüksiyon Reklam ve Halkla İlişkiler Ajansı olarak markaların kurumsal anlamda yani markalaşma sürecinde ihtiyaçları olan stratejileri oluşturmak, kreatif ihtiyaçlarını karşılamak adına çalışmalar yürüttüklerini belirten Önder, özellikle son yıllarda gelişen dijitalleşme ile birlikte markaların dijital dünyadaki pazarlama  çalışmalarına ağırlık verdiklerini ve ajans bünyesinde de yenilenme çalışmalarını yaptıklarını vurguladı.

Önder, gelişen teknoloji ile birlikte sosyal medya yönetimi ve dijital pazarlama alanlarındaki hizmetlerini attırdıklarını da kaydetti. 

“TÜRKİYE REKLAM YARATICILIĞINDA İYİ KONUMDA”

Reklam sektörünün Türkiye’de ve dünyadaki durumu üzerine değerlendirme yapan Önder, reklamcılık faaliyetlerinin bütçelerle doğru orantılı olduğunu belirterek Amerika’nın bu konuda merkez olduğunu ve Türkiye’nin bütçe anlamında kıyaslandığında aşağılarda olduğunu ifade etti.

Reklamcılığı yaratıcılık süreci açısından değerlendiren Önder, Türkiye’deki birçok reklam ajansının dünyaya açılan reklamcılık yarışmalarında ödüller aldıklarını ve bu konuda iyi durumda olduğunu belirtti.

Önder,” Aslında bu durum ülkelerdeki markalarla doğru orantılı çünkü Amerika’da kendinden dünyaya açılmış birçok marka var. Ancak Türkiye’de bunu başarabilmiş marka sayısı fazla değil. Türkiye’deki markalaşma süreci ne kadar çok çoğalır ise reklamcılık sektörü de o kadar büyüyecek diye düşünüyorum.” dedi.

“TEKNOLOJİ GELİŞİMİYLE BİRLİKTE REKLAMCILIKTA DEĞİŞTİ”

Önder,” Reklamcılık alanında eskiden yapılan işler çok değerliymiş. Teknolojinin gelişmesi bizim işlerimizi kolaylaştırıyor. Her şeyin elle çizildiği bir sektörden şu anda birçok programla istediğimizi yapabiliyoruz.” ifadesini kullandı.

Dışarıda bulunan billboard gibi reklam panolarının artık yerini dijitale bırakacağını belirten Önder, reklam ajanslarının ayakta kalabilmesi için gelişime entegre olabilmesinin önemli olduğunun altını çizdi.

“MARKAYA HİZMET EDEN REKLAM İYİ REKLAMDIR”

İyi bir reklamın markaya hizmet eden ve markayı sattıran reklam olduğunu söyleyen Önder,” Bazen izleyenlere son derece sıradan gelen reklamların olabilir. Ancak bu tarz reklamlarda önemli olan hedefe ulaşma oranlarının hangi düzeyde yer aldığı ve ürünün satılma potansiyelidir.” dedi.

Önder, marka sahibinin değerlendirme kriterlerinin bu alanlar olduğunu kaydederek reklamcıların aslında ödül alacak işler yapma hedeflerinin olduğunun da altını çizdi.