Dr. Yıldız Tuğba Kurtuluş Kara’nın hazırlayıp sunduğu Toplum 5.0 programına katılan Doruk Yönetim Kurulu Üyesi Aylin Tülay Özden dijital üretim teknolojileri üzerine ST Endüstri Radyoda değerlendirmelerde bulundu.

Toplum 5.0 kavramını sanayinin dijitalleşmesi ve dijital teknolojilerin sanayi ve insan hayatına dahil edilmesi olarak açıklayan Özden, günümüzde sıkça kullanılan büyük veri kavramı üzerine değerlendirme yaptı ve bir hedef, dönüştürülmek ya da analiz edilmek istenen bir şey yoksa büyük veri çok anlamlı bir bilgi değildir ifadesini kullandı.

Toplum 5.0’da her şeyden önce kişilerin dijitalleşme ile elde edilecek olan otomatikleşme sonrasında neyi nereye ulaştırmak istediklerine dair bir öngörüleri ve fikirleri olmalıdır diyen Özden, “Toplanan bütün veriler gerek koşulları anlama gerekse sonuçları tespit etme ve hedeften ne kadar uzaksa konuya uygun ek faaliyetleri organize etme amacıyla alınmalıdır.” dedi. Özden, işletmelerde her yerden veri toplamanın uygun olmadığını bunun ancak hedefler doğrultusunda yapılmasının doğru olacağını da belirtti.

REKABETTE ÖNDE OLMAK İÇİN TASARIM ÖNEMLİ

Global olarak bütün dünyada kabul edilen ve şirketlerin rekabette önde olmasını garanti altına almak üzere üstünde çalışmaları gerektiği tavsiye edilen 4 önemli konu olduğunu belirten Özden, bunlardan birincisinin ürünlerin veya hizmetin tasarımı olduğunu ifade etti.

Özden, “Bir şirket rekabetçiliği garanti altına alacak şekilde sanayinin ya da içeri segmentinin ihtiyacını karşılayacak kaliteli, fonksiyonel, uygun ve değişime adapte olmuş ürünü sürekli tasarlamak, modifiye etmek ve geliştirmek durumundadır.” dedi.

MÜŞTERİYE ULAŞMADA DİJİTALDEN FAYDALANMALI

Özden ikinci olarak, firmalarının sunduğu sevkiyattan ürünün satış kanalları, üretim şekli, bilginin müşterilerle paylaşılacağı sevkiyat şekline kadar dijitalleşmeye ayak uydurması gerektiğini ve bütün bu kanalların iş yapış tarzlarının da süreç optimizasyonları da dahil olmak üzere değişen gereksinimlere göre analiz edilmesi gerektiğinin altını çizdi.

MİNİMUM KAYNAK, KALİTELİ ÜRÜN

Firmaların ürünlerini pazara sunarken rekabette fiyat avantajı da elde edebilmesi gerektiğine vurgu yapan Özden, “Bu durumda firmaların en verimli şekilde çalışmaya özen gösterip minimum kaynakla, üst kalitede müşterilerin tercih edeceği ürün üretebilmesi lazım.” ifadesini kullandı.

Teslim sürelerini optimize etmenin önemine de vurgu yapan Özden, bir siparişi aldıktan ne kadar süre müşteriye ulaştırılacağının günümüzde önemli olduğunu ve firmaların evik işletmelere dönmeleri gerektiğini de sözlerine ekledi.